علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

گم گشته(درد دل...)

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۷:۳۸ ق.ظ

در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود

از گوشه ای برون آ ای کوکب هدایت

از چه بگویم و از کدام در سخن بگویم که نه سخنی برایم مانده است نه دلی برای درد دل و نه قلمی برای نوشتن...

درد بی دردی،بد دردی است،ماه رجب دارد به نصف می رسد و من بیچاره هنوز در این دنیای غفلت زده ی خویش سرگرم افسانه ام.دل به مجاز خوش کرده ام و از حقیقت روی برگردانیده ام...حیف این عمر!

و همین است که خداوند می فرماید:«من أعرض عن ذکری فان له معیشه ضنکا»

خداوندا این روزها که سپری می شوند دوران جوانی من است،دوران راه کمال منست که اینگونه شعله غفلت بر آن مستولی شده است...مگر آن آه و ناله ها را که در درگاه ربوبی ات می کردم از یاد برده ای؟؟مگر می شود آن همه بی قراری ها،دعاهای وصال تو،اشک های آتش سوز و بنیاد انداز را نادیده گرفته باشی!

خدایا امیدم به توست...سالیانی نه رفیق شفیقی داشتم و نه انیس آرامش بخشی که تسلی بخش غم هجران تو باشد،و حال که رفیقی انیس_همانی که میخواستم_عطایم کرده ای که در کنارش به ذکر و یاد تو مشغول باشم در کنارش آرامشی را بیابم و نفسی تازه کنم و از این هوای غبار آلود و زجر آور دنیا پرستان رها گردم.

خدایاااااااااا من این دنیا را نمی خواهم،همه را از من بگیر،همه را...جسمم را،مالم را،دنیایم را و عقبایم را...

من این دنیای فانی را نمی خواهم،نمی خواهم

من این لذات آنی را نمی خواهم نمی خواهم

بار الها من را وقف خودت کن،مرا عبد واقعی بگردان،بگذار لذت عشق تو را با هیچ چیز عوض نکنم،بگذار درد فراق تو درد آور ترین عذاب من باشد،خدا یا چشم دلم را باز کن تا بتوانم لجن زار دنیا را ببینم و همه را به دست اهلش بسپارم و راهی تو گردم...با الله خجالت زده ام از این همه حرف!!!!!!

خدایا با تو عهد می بندم که ندای تو را که در قرآنت فرمودی:«ففروا الی الله»...لبیک گویم

خدایا مرا بپذیر...من لی غیرک

خدایا اگر مرا نپذیری به کدام در رو کنم و کجا روم!؟ الهی من اگر گلم یا خارم از بوستان یارم!

خدایا ...

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۲/۳۱
مجنون

نظرات  (۴)

۰۱ خرداد ۹۲ ، ۱۹:۴۹ دل تنگــ امام زمان (عج)
خیلی عالی بود .
احسنت.

للحق
تو دعا می خوای چه کار تو از همین مجاز درست شدی باهاش باش که باهاته
یه بار دیگه بگی مجاز من میدونم و تو
مجاز نیست
محدوده
معینه

پاسخ:
سلام
مجاز یعنی غیر حقیقی...
هر چه بتوانی ببینی اش غیر حقیقی است...سفر الی الله هم مجازی است!
به قول حضرت علامه:
به حقیقت برسیدم ولی از راه مجاز...
سبحان الله
عزیزم تبریک که از سوزش نوشتی
همه دردمون اینه
ولی یادت نره
گفتم که کفر زلفت گمراه عالمم کرد
گفتا اگر بدانی هم اوت رهبر آید
اگر بدانی

توی چاهیم میدونم ولی خوابی دیدیم که باید تکیه کنیم به ایمانمون و ملایک رو که بشارت میدن ببینیم یوسف جان رسولم عزیز مصر عالمی فقط صبر کن

باغبان را گر چند روزی صحبت گل بایدش
بر جفای خوار هجران صبر بلبل بایدش

تبریک میگم این عذابی که دچارش شدی رو که از هزار همنشینی حورالعین ارزشمندتره

همین الان از هفت پیکر شهر سیاه پوشان رو بخون

دااشی برای هم آغوشی باد صبر کنی
فعلا دونه دونه موها رو نوازش کن
و برو بالا که خود عزیزش میگه فاذا فرغت فانصب و الی ربک فارغب

تو از شراب مستی من هم ز بوی مستم
بو نیز نیست اندک در بزم کیقبادی

به بویی بساز و داستان سیاه پوشان رو مرور کن که خدا نکنه ره زن نشه این حس اهوراییت

درد من هم شبیه توه
رسول جان واسه منم دعا کن
دوستت دارم

و له الحمد و العزه
پاسخ:
ممنونت عزیزم
التماس دعا
فی سلام آمنین
بسم الله
زبان حال ما هم بود برادر
خیر ببینی
از معرفت نفس غافل مشو که چون صد آمد نود هم پیش ماست

معرفت نفس هم درد است و هم دوا
پاسخ:
سلام
بسیار دعایم بفرمایید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">