علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

نظری راجع به مباحثات آقایان میلانی و نصیری

پنجشنبه, ۱۹ دی ۱۳۹۲، ۱۰:۰۰ ب.ظ

بنده چند مدتی سخنان آقای نصیری و میلانی را دنبال نمودم و تنها چیزی که در سخنانشان خودنمایی میکرد:دروغ و افترا بستن و بی تقوایی بود و بس...

خداوند هدایتشان کند...فقط همین

.............................

پی نوشت:اگر این را باور نمیکنید فقط یکی از مناظرات این آقایان را دانلود کنید تا برایتان ثابت شود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۱۰/۱۹
مجنون

نظرات  (۱۳)

سلام.بنده تازه پیگیر این مناظرات شدم وواقعا حیران وبیطرفم اما سه چیز دستگیرم شده :

1ـ طیف مخالف عرفان بسیار دروغ میگند ونورتقوی درشون کمتردیده میشه (مواردزیادی دیدم)

2 ـ حس قلبیم این افراد راشدیدا پس میزنه .هرچند حرف عرفا را هم درخیلی موارد نتونستم بپذیرم ولی به قلبم که رجوع میکنم عجیب ارور میده (نسبت به مخالفان)

3 ـ حق وباطل عرفا برام ثابت نشده ولی عجیبه که هردوطرف ازدین دم میزنن ومبلغ دین هستند لیکن مخالفان عرفان هیچ جذابیت دینی ندارند وتا حالا دیده نشده کسی را منقلب کنند درحالیکه بسیاری از جوانان ونوع مردم ما با خوندن یک فصل ازکتابهای عرفا یا حتی خوندن زندگینامشون ؛ اگه کلا منقلبو متحول نشن ومسیرزندگیشون عوض نشه حداقل برای مدتی دیگرگون میشن! اهلبیت به ما دستوردادند :باکسی بشینید که دیدارش شمارابیاد خدابندازه  حالا که نمیتونم بفهمم کدوم طرف حق میگن اما طبق این قاعده وبه شهادت قلبم باید عرفا را انتخاب کنم لیکن چکنم که شبهات مخالفین هم خیلی پریشونم میکنه ومتاسفانه آقیون مدافع عرفان هم نتونستند جواب قاطع وکافی بدند..حیرانم

پاسخ:
باسلام برادر گرامی
نظر حقیر اینست که این بحث ها دقت زیادی میخواهد بنظرم شما یک دوره منطق،فلسفه،و عرفان را پشت سر هم بخوانید تا خودتان صاحب نظر شوید و جواب شبهه تان را بیابید
این مسائل یافتنی است نه بافتنی
فی سلام آمنین باشید
۲۱ تیر ۹۴ ، ۰۲:۱۱ پیام از کنگاور
 ای کاش بعضی از مخالفان عرفای شیعه مثل امام  یک کمی از خدا وند میترسندند
۰۸ تیر ۹۴ ، ۰۲:۰۴ عبدالجواد
سلام بر تمامی برادرانم
میتوانید نگاهی به سایت {فرهنگستان علوم اسلامی} و پایگاه اطلاع رسانی حجه الاسلام سید مهدی میرباقری بندازید که دریاییه
۰۴ تیر ۹۴ ، ۰۵:۱۰ حیدر بختیاری
سلام اولین مخلوق عقل است. عقلی که مارادرشناخت خدا واطاعت او یاری میکند.چیزی که در فهم وعقل نگنجد غیر قابل فهم است هرکس به اندازه ی فهم خود بازخواست میشود همنگونه که زندگی میکند.انشاءالله خدا حفظ کند آقای حسن زاده  رو...لطفا سلام بنده رو به ایشون عرض کنید...آثاردکتر غلامحسین دینانی هم خالی از لطف نیست .من چند سالی است ایشون رومطالعه میکنم..جامعه ای که فلسفه ندار ابله است...دکتردینانی
دقیقاً همینطور است. مطلب زیر را در مورد حسن میلانی ببینید:
http://ghoranian.blog.ir/1394/02/27/monazere-milani

سلام

برادر عزیز ای کاش عمرت را در راه اهلبیت (علیهم السلام) خرج می کردی. ای کاش یک وبلاگ در مورد اهلبیت(علیهم السلام) می نوشتی.

تا کنون چند کتاب از علامه حسن زاده خوانده ای؟ آیا یک دهم کتبی که در مورد عرفا خوانده ای در مورد اهلبیت(علیهم السلام) خوانده ای؟ ما وظیفه داریم امام زمان را بشناسیم یا علامه حسن زاده و دیگر بزرگان را؟

این عرفایی که به این مقامات رسیدند با خواندن این کتابها و گدایی در خانه این و آن به جایی رسیدند یا با گدایی در خانه اهلبیت(علیهم السلام) ؟

آیا تا به حال یک کتاب روایی خوانده ای؟

برادر عزیز به من نگو تو ضد فلسفه و عرفان و علما و عرفا هستی. بنده بسیاری از کتب علامه حسن زاده و آیت الله جوادی و آقای قاضی و سید هاشم حداد و نخودکی اصفهانی و سید بحر العلوم و علامه طباطبایی و ... را خوانده و خلاصه نویسی کرده ام. فلسفه را نزد شاگردان آیت الله مصباح خوانده ام. بنده همسایه آقای حسن زاده بودم و با ایشان به صورت خصوصی صحبت کرده ام. سالها در همین مسیر عمرم را گذراندم اما بدان که هر چیزی که به دنبال آن می گردی فقط و فقط و فقط در خانه اهلبیت(علیهم السلام)  است و با گدایی در خانه امام زمان به دست می آید. مگر آقای نخودکی اصفهانی در اواخر عمر نگفت ای کاش همه اذکار و اعمالم را برای تقرب به امام زمان انجام می دادم. چرا می خواهی راهی را که دیگران رفته و پشیمان شده اند دوباره امتحان کنی؟

آیا تا به حال اصول کافی را خوانده ای؟ کتاب حجت را دیده ای؟ چند خط در مورد امام سجاد، امام جواد، امام هادی، امام حسن عسکری(علیهم السلام)  خوانده ای؟

پیامبر (صلّی الله علیه وآله وسلّم) در آن دنیا بپرسد برای قرآن و عترتم چه کردی چه می گویی؟ می گویی در مورد عرفا و فلاسفه وبلاگ زدم و سالها در مورد ایشان مطلب نوشتم و سخنان ایشان را جمع کردم؟

آیا به اندازه ای که عرفا را می شناسی اهلبیت(علیهم السلام)  را می شناسی؟ به اندازه ای که سخنان ایشان را خوانده ای سخنان امامت را خوانده ای؟

یا حق

پاسخ:
باسلام خدمت برادر بزرگوار
برادر عزیز راه دو تا نیست...راه یکیست
بنده و امثال بنده که نه اصلا عرفا را می شناسیم و نه ائمه اطهار(ع) را...
سخن شما کاملا صحیح است که راه همان گدایی در خانه اهل بیت(ع)است...ولی آیا سخنان رفیع ائمه اطهار(ع)جز با راه عقل که همان راه فلسفه و عرفان است شناخته نمیشوند
شما که فلسفه را به قول خودتان خوانده اید حتما باید بدانید که وقتی فهم فلسفی انسان از عالم بالا رود سخنان اهل بیت به جان انسان بهتر می نشینند...کاری ندارم که فلان عارف و یا فلان فیلسوف که گمراه شدند چرا گمراه شدند ولی من دل خودم را وقتی فلسفه میخوانم میبینم که لذتی که از روایات میبرم بیشتر شده است...اصلا بقول حضرت علامه حسن زاده آملی(حفظه الله)این دروس فلسفی عرفانی تفسیر انفسی قرآن کریم و روایات اهل بیت است
شما با ایمان تر از حضرت امام خمینی(ره) و یا استاد شهید مطهری و یا حضرت آیت الله جوادی و یا حضرت علامه حسن زاده آملی دارید!!؟
اینها همه با فهم فلسفی جلو رفتند و به مقامات عالیه رسیدند
شما کلمات بلند اهل بیت در زیارت جامعه کبیره که میفرماید:"انفسکم فی نفوس و ارواحکم فی الارواح" و یا "حسابهم علیکم"را چگونه میخواهید با چه مطالبی و زیر بنایی درک کنید!؟
یکی از لذتهای بنده این است که اصول کافی بخوانم برادرم...روایات کتاب توحید اصول کافی را چگونه بدون زیر بنای فلسفی عرفانی میتوان درک کرد
برادر من که هنوز هیچ هیچ هیچم،به عین الیقین میدانم که شما اگر درست فلسفه را درک میکردید این سخنان را نمیگفتید...
راه برای درک روایات و اهل بیت و رسیدن به اخلاق خوب و درک واقعی قرآن فهم سخنان واقعی عرفا و فلاسفه است...البته تنها راه نیست بلکه بهترین راه است...
فی امان الله
اقای متعصب شما اقایان نصیری و میلانی را نتهم به بی دینی میکنی در حالی که خود شما بسیار دروغگو هستی از دروغها و علایم تعصب کور شما این که علم و سواد این اقایان را از یک ادم عامی هم کمتر میدانی پس اگر از ادم عامی هم کم سوادتر هستند چطور در نقل نظرات کسانی که شما سنگ انها را به سینه میزنی بی دقت هستند؟ مگر افراد عامی نظرات فلاسفه و مدعیان عرفان را میدانند که بخواهند بادقت یا بی دقت نقل کنند؟ اقاجان دست از تعصب بردار و بجای گیر دادن به حالت پرحرارتی که اقای میلانی در بحث دارند بیشتر سعی کن به محتوای مطالب توجه کنی و یک سری هم به سایت ااقای میلانی بزنی بد نیست و نکته اخر اینکه شما اگر خیلی باعلم و با سواد هستی موردی و دقیق مطالب را نقد کن و از کلی گویی دست بردار. والسلام علی من اتبع الهدی
پاسخ:
باسلام
برادرم مشکل همین است که حرف این بزرگان را نمیدانند و به جهل مرکب خود اصرار دارند.
برادر من نظر آقای میلانی نقد نمیخواهد هر انسان صاحب عقلی بنشیند و یک جلسه از صحبت های ایشان را گوش دهد پی به دروغ و افترا و کج فهمی های ایشان می برد.

کاملا حق با شماست.من حدود ٦ ساله که دارم اثار عارفان رو می خونم و قبل از اون اثار متکلمین رو می خوندم ولی وقتی که شروع به مطالعه ی اثار عرفا کردم فهمیدم اسلام و تشیع واقعی اینجاست.تا این که با اقای نصیری و میلانی اشنا شدم،اول فکر می کردم اینا حرفی برای زدن دارند ولی حالا که ٤ ماه است که دارم مناظراتشونو دنبال می کنم فهمیدم که اینا اصلا در حد یه ادم عامی سواد ندارند و هیج حرفی برای زدن ندارند.بسیار متاسفم که مدتی از عمر ارزشمندمو صرف حرف های این عالم نماها و شیعه نماها کردم،خدا منو ببخشه!!مدتی هم داشتم تو سایتهای مخالفین عرفان وحکمت بررسی میکردم و متوجه شدم اینا نه تنها بی دقت هستن و از روی بی دقتی به بزرکان نسبت های ناروا میدن،بلکه بی تقوا وبی دین هم هستن و در بعضی جاها علنا دروغ میکن.برای رد کردن امثال اقای نصیری لازم نبود استاد رمضانی وارد عمل شن بلکه یکی مثل من که یه اشنایی مختصر داره کافی بود.هر وقت این سایتهای مخالفین رو میبینم خیلی ناراحت میشم و شاید اشک هم بریزم،خیلی ادم ناراحت میشه که تو اون لباس مقدسی که امثال علامه کبیر حسن زاده املی هستن یه عده ای امثال اقای نصیری هم هستن،حتی بعضی ها در لباس مرجعیت هستن!!!!!!و السلام علی من اتبع الهدی
اقای کریمی این شیوه و روشی که انجام می دهید اصلا درست نیست و این کار شما طبق شیوه بزرگان ما نیست (این ره که تو می روی به تر کستان است)
786
با سلام
شیوه اولیای الهی و معصومین علیهم السلام ریختن ابروی دیگران نیست.
بنظر بهتر هست حواسمان به خودمان باشد که همان کاری که با اقای صمدی کردند , ما با دیگران ولو به ظاهر به حق نکنیم .
اگر قرار به ابرو بردن بود خودشان بهتر می توانستند ابروی دیگران را ببرند تا ما .
پاسخ:
بسم الله
سلام دوست عزیز
بحث آبرو بردن نیست
بنده نظر شخصی خودم را عرض کردم که به نظر خودم نیازی به اثبات هم ندارد
کاملا در مناظرات مشهود است
فی امان الله
۰۳ بهمن ۹۲ ، ۱۹:۵۱ دانیال داودی
سلام
مشاهده ی مناظره ی استاد نیکزاد با آقای نصیری در بابلسر هم خالی از لطف نیست!
۲۴ دی ۹۲ ، ۲۳:۲۸ ...:: بخاری ::...
جالبه من نمیشناسم این آقایون رو...
میلانی؟
نصیری؟
اسم کاملشون روبنویسید شابد منم یادم بیاد.

پاسخ:
سلام
حسن میلانی
مهدی نصیری
مخالفان فلسفه و عرفان اند
این نظر خودتون هست دیگه؟؟؟

پاسخ:
سلام
این صرفا یک نظر نیست بلکه یک حقیقت است
میتوانم نمونه های بارز آنرا اگر بخواهید برایتان نشان دهم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">