علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

۸ مطلب در تیر ۱۳۸۹ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

غفلت از این بیشتر...؟؟؟

رجب هم گذشت......و باز هم ما از خود نگذشتیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ تیر ۸۹ ، ۰۹:۴۰
مجنون

بسم الله الرحمن الرحیم

عزیزانی که به دنبال دانلود سخنرانی های حضرت علامه حسن زاده آملی و حضرت استاد صمدی هستند باید بدانند که بنده تمام سعی و تلاشم را انجام دادم تا همه فایل هایی که در وبلاگ قرار داده ام مورد استفاده قرار گیرند اما متأسفانه  به دلیل فیلتر شدن آپلود سنتر ها فایل ها قابل دسترسی نیستند.

ان شاءالله فابل های بعدی در آپلود سنتر های ایرانی آپلود میگردند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۸۹ ، ۱۹:۳۵
مجنون
نامه ایست که به دوستی نوشته‌ایم:

بسم‌الله خیر‌الأسماء

غرض گر آشنایی‌های جانست      چه غم اَر صد بیابان در میانست

آورده‌اند که فاضل اطبّا جالینوس معاصر عیسی مسیح - علیه السلام - بود، و هنگامی که آن پیغمبر خدا مبعوث شد جالینوس پیر شکسته بود، و چون شنید که آن بزرگوار مرده زنده می‌کند گفت این طبّ نیست این نبوّت است لذا از غیب بدو ایمان آورد، و خواهرزادة خود بولص را به متابعت آن جناب امر فرمود، وی را به سویش گسیل داشت و خود از مهاجرت به سبب پیری و ناتوانی عذر خواست و نامه‌ای بدین مضمون برای آن حضرت ارسال داشت‌: ای طبیب نفوس، ای پیغمبر خدا بسا که بیمار به سبب عوارض جسمانی از خدمت طبیب باز می‌ماند خواهرزاده‌ام بولص را حضور شما فرستادم تا به آداب نبوّت جان خویش را معالجه کند.
بولص به حضور روح الله - علیه السلام -  تشرّف حاصل کرد و نامه جالینوس را تقدیم داشت؛ آن بزرگوار اکرامش کرد و وی را گرامی داشت. و این بولص یکی از حواریین آن جناب شد و تا بدان پایه رسید که گفته‌اند: اگر در حواریون حضرت مسیح‌ - علیه السلام -  کسی جز بولص نمی‌بود هر آینه بولص کافی بود.
و آن پیغمبر خدا در جواب نامة جالینوس بدو نوشت: ای کسی که از علم صحیح خود انصاف دادی، مسافت حجاب جانها نمی‌گردد. والسّلام.
باری به قول بلبل بستان عشق حافظ شیرین سخن:

گر چه دوریم بیاد تو قدح می نوشیم           بعد منزل نبود در سفر روحانی

جلوه بخت تو دل می برد از شاه و گدا       چشم بد دور که هم جانی و هم جانانی

آیا مولای من حاج علی‌محمّد‌صادق صادق‌پور کتب الله تعالى علیه الرحمة از داستان هفت‌خوان رستم که حکیم ابوالقاسم فردوسی – رحمه الله علیه - در شاهنامه آورده است آگهی دارد؟

هفت‌خوان، هفت عقبه و منزل بوده است که وقتی کیکاوس در مازندران به بند افتاده بود رستم برای نجات او به مازندران می‌رفت در اثنای راه چند جا دیوان و جادُوان کشت و به هفت‌ روز به مازندران رفت و کیکاوس را نجات داد و به سبب آنکه از هر منزلی که می‌گذشت به شکرانة آن ضیافتی می‌کرد آن را هفتخوان گفته‌اند.

بقیه در ادامه مطلب...

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۸۹ ، ۱۷:۴۹
مجنون

در پی درخواست از حضرت استاد-دامت برکاته-که موعظه کنند و مطالبی اخلاقی بیان بفرمایند،ایشان چنین فرمودند:

آن که چون پسته دیدیش همه مغز               پوست بر پوست بود همچو پیاز

بنده موعظه ای ندارم.در حدیثی است که حق سبحانه  خطاب به عیسی بن مریم فرمود که آنچه به بندگان من خطاب میکنی اگر خود به آن عمل نکرده ای از من حیا کن.

در و دیوار نظام هستی همه حیات است.ما در منظر ملکوت هستی ،هستیم.حرف زدن مشکل است.در پیشگاه حق شرمنده ام."ولا تکونوا کالذین نسوا الله فانساهم انفسهم".خداوند را فراموش نکنید ،که اگر فراموش کردی کیفری سخت می بینی،گوشمالی بدی می یابی و کار شما به جایی میکشد که خودتان را فراموش می کنید.انسان که خودش را فراموش کرده،هرزه گو میشود،هرزه فکر می شود،علف خور بار می آید.این کتاب اشارات که در دست دارید،شیخ در آن فرمایشی دارد که:"جل جناب الرب عن یکون شریعه لکل وارد او یطلع علیه الا واحد بعد واحد"

آستان جناب حق متعال بالاتر از آن است که هر رهگذری بر آن وارد شود یا از آن مطلع گردد مگر تک تک افراد.

انگونه خیال نکنید که خداوند را هر کسی میتواند بیابد و آنجا گدار بگیرد و یا هر کسی بتواند مصاحب او باشد و هر دلی بتواند خزینه اسرار الهی باشد  و یا هر کسی بتواند مصاحب او باشد و هر دلی بتواند خزانه اسرار الهی باشد و یا هر کسی بتواند با او انس داشته باشد. این نعمت نصیب هر کسی نمی شود. به هر کسی نمی دهند خیلی طهارت می خواهد،طهارت زبان،طهارت لباس،طهارت چشم،طهارت دل،طهارت حرف.

باید تصمیم بگیریم که این حقیقت وجودی ما را لا یمسه الا المطهرون.


صد و ده اشاره ص20 و21

چه آقای زیبایی داریم......چه قدر تواضع دارد ............از تک تک حرفهایشان و از تک تک اطوارشان میتوان آموخت....میتوان برای ظهور تمرین کرد....

              http://ahestan.files.wordpress.com/2008/11/hasanzadeh.jpg


۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ تیر ۸۹ ، ۲۲:۵۶
مجنون


از اتلاف سرمایه گرانبهای عمر بر حذر باشید که برای انسان حسرتی بزرگتر از آن پیش نمی آید


 

.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۸۹ ، ۱۵:۰۰
مجنون
خواندن سوره دخان موجب پیوند با جهان ملکوت،و ارتباط با ارواح و نفوس مجرده که از بدنهایشان جدا شده اند ،میشود.این مطلب را برخی از اساتیدم اعلی الله مقامه الشریف و رفع درجاته فرموده اند.

ثقه الاسلام کلینی قدس سره الشریف در کافی در حدیثی طولانی از امام ابوجعفر علیه السلام روایت کرده است که سائل گفت:ای پسر رسول خدا!چگونه در هر سال شب قدر را بشناسم؟امام فرمود:هرگاه ماه رمضان رسید،هر شب صد مرتبه سوره دخان را بخوان،پس هنگامی که به شب بیست و سوم رسیدی،همانا تو ناظر به آنچه خواستی خواهی بود.


هزار و یک نکته،ص231

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۸۹ ، ۲۲:۱۰
مجنون

بسم الله الرحمن الرحیم

نمی دانم از کجا آغاز کنم....امسال که نزدیک ماه رجب شده بودیم خیلی دلم گرفته بود...به خودم گفتم باز هم رجب دیگری آمد و ما هیچ تغییری نکردیم.چه قدر پارسال با خودمون عهد و پیمان بستیم که دیگه این دفعه آدم میشیم.ولی باز هم نشد....نمی دانم چه سری توی این دیر هدایت کردن ما هست که هر چه میکوشیم آخرش هم میبینیم حتی یک سانت هم جلو نرفتیم و بلکه عقب تر کشیده شدیم...میخواستم نوشته ای را به مناسبت رجب بنویسم دیدم من که اهل رجب نیستم چگونه در مورد رجب بنویسم...توی این ماهی که خداوند میفرماید:

الشهر شهری،و العبد عبدی..........ماه ماه من است و بنده بنده من است

باز هم از این همه برکات که از زمین و آسمان میریزد استفاده نکردیم و نمیکنیم.....

هر روز میگم دیگه از امروز شروع میکنم،ولی دوباره.......

عجب صبری خدا دارد....!!!

نمیدانم عرفای الهی چه کار کردند و چه دیدند که با اون همه سختی و گرفتاری باز هم عهد خود را هر روز محکم تر کردند و هرگز پا پیش نکشیدند...

مشکل اینجاست که ما درد نداریم...

دیروز رفته بودم زیارت یکی از امام زادگان شهرمان ،دیدم یک خانمی داره با صدای بلند و با ضجه اشک میریزد و برای خودش یا فرزندش درخواست شفای جسمانی دارد...من با دیدن این صحنه خیلی منقلب شدم گفتم اگه یه بار برای شفای نفس خودمان اینجوری اشک میریختیم تا حالا آدم شده بودیم...

طبیب عشق مسیحا دم است و مشفق لیک            چو در تو درد نبیند که را دوا بکند

خداوند مهربان است ولی دردی و اثری از دردی در ما نمی بیند که بخواهد ما را شفا بدهد و ما را درمان بکند

ای کاش که یک بار با خلوص به درگاه الهی میرفتیم و فقط به خاطر خود خود خداوند به نزدش میرفتیم

ای ده دله صد دله هر صد یله کن              مهر دگران را ز دل خود یله کن

یه صبح به اخلاص بیا بر در ما               گر کام تو بر نیامد آنگه گله کن

ان شاءالله از عالم حیوانی به در بیاییم و لذت و شور زندگی را در یابیم



۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ تیر ۸۹ ، ۱۱:۲۵
مجنون


برنامه ای که قبلا دو سری خود را با موفقیت در صدا و سیما پشت سر گذاشت دوره جدید خود را با معرفی عارف ربانی و عالم صمدانی حضرت آیت الله شیخ محمد جواد انصاری(قدس الله نفسه)از پنجشنبه همین هفته هر پنجشنبه بعد از اخبار سراسری ساعت 21 از شبکه اول سیما کار خود را شروع میکند.

ان شاءالله همه دوستان گرامی بتوانند از این برنامه استفاده کافی و وافی را ببرند.

در ضمن ان شاءالله سری کامل این برنامه به تدریج برای دانلود رایگان در این وبلاگ قرار خواهد گرفت.


۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ تیر ۸۹ ، ۰۷:۲۲
مجنون