علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

شرح اشاره سی و هشتم از نمط سوم فصل بیست و پنجم الاشارات و تنبیهات شیخ الرئیس ابن سینا

کسانی که همیشه نشسته اند و راه نمی روند،دچار پروستات میشوند.غده پروستات بزرگ می شود. راه رفتن خیلی خوب است.باید حرکت باشد،والا آن غده بزرگ می شود و سن که بالا آمد این ابتلا پیش می آید.

جناب علامه شعرانی هم مبتلا شده بودند. بنده رفتم بیمارستان خدمت ایشان و به اهل منزل آنجناب عرض کردم که اجازه دهید و شما به حال خود باشید و من پرستاری میکنم.در خدمتشان بودم و پرستاری کردم تا مرخص شد. شب و روز در خدمتشان بودم.ایشان فرمود:من شما را و این کارتان را دیدم به یادم انداخت ،وقتی جوان بودم مرحوم میرزای تنکابنی(که یکی از اساتید او بود)آن جناب پروستات گرفتند و من به سن شما بودم رفتم به عیادتشان و از ایشان پرستاری کردم و ایشان فرمود،که بر اثر راه نرفتن و حرکت نکردن این غده بزرگ می شود و مشکل درست می کند.

می فرمایند:لم ترتاض،لکی أصح.چرا ورزش میکنی؟

برای اینکه صحت داشته باشم.

منبع:صد و ده اشاره ص111


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۸/۰۶
مجنون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">