علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

مذهب شیطان

سه شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۸۸، ۰۳:۲۹ ب.ظ
خواجه نصیر الدین گوید:از من پرسیدند مذهب شیطان چیست؟من مطابق قرآن گفتم:شیطان در اصول،اشعری و در فروع ،حنفی است.

أما در اصول چنانچه گفته است:رب بما اغویتنی :که اشعریان نسبت اعمال به خدا دهند و شیطان غوایت را نسبت به خداوند داده است.

أما در فروع چون مأمور به سجده آدم شد،سر باز زد و بین خاک و آتش مقایسه کرد و گفت:أنا خیر منه خلقتنی من نار و خلقته من طین و حنفیان که تابع ابوحنیفه اند،در فروع دین قیاس جایز دانند.

راقم گوید:امام صادق علیه السلام به ابوحنیفه فرمود:لا تقس فان اول من قاس ابلیس.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۷/۲۸
مجنون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">