علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

نکاتی از صد کلمه در معرفت نفس

يكشنبه, ۱۵ شهریور ۱۳۸۸، ۰۵:۲۰ ب.ظ
- آن که خود را نشناخت، چگونه دیگری را می شناسد ؟!

- آن که خود را فراموش کرده است، از یاد چه چیز خرسند است ؟!

- آن که می پندارد کاری برتر از خود شناسی و خداشناسی است، چیست ؟!

- آن که خود را برای همیشه درست نساخت، پس به چه کاری پرداخت ؟! 

- آن که در وادی مقدّس من کیستم قدم ننهاده است، خرواری به خردلی.

- آن که از مرگ می ترسد، از خودش می ترسد.

- آن که خود را جدولی از دریای بی کران هستی شناخت، دریابد که با همه موجودات مرتبط است، و از این جدول باید بدانها برسد.      

ما جدولی از بحر وجودیم همه             ما دفتری از غیب و شهودیم هم         

ما مظهر واجب الوجودیم همه              افسوس که در جهل غنودیم همه

- آن که به هر آرمان است، ارزش او همان است.

- آن که خود را زارع و مزرعه خویش نداند، از سعادت جاودانی باز بماند.

- آن که کشتزارش را وجین نکند، از گیاه هرزه اسیب بیند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۶/۱۵
مجنون

نظرات  (۶)

یا علی جان

قدرت رو ندانسته و بی قدر شدیم

حال از پی تو در طلب قبر شدیم

مطلبتون بسیار غنی و زیبا بود

امشب ما رو از دعای خیرتون محروم نکنید

یا علی مدد

التماس دعا

سلام
با ارزوی قبولی طاعات وعبادات
خیلی ممنونم از لطف تون
من وب زیبا تون رو لینک کردم شبهای قدر از دعای خیرتون ما رو بی نصیب نفرمایید
التماس دعا
یا حق امام حسن مجتبی علیه السلام پشت وپناه تون
بسم الله الرحمن الرحیم

شبانگاهان تا حریم فلک چون زبانه کشد سوز آوازم
شرر ریزد بی امان به دل ساکنان فلک ناله سازم
دل شیدا حلقه را شکند تا برآید و راه سفر گیرد
مگر یک دم گرم و شعله فشان تا به بام جهان بال و پر گیرد
خوشا ای دل بال و پر زدنت، شعله ور شدنت در شبانگاهی
به بزم غم دیدگان پری جان پرشرری شعله آهی
بیا ساقی تا به دست طلب گیرم از کف تو جام پی در پی
به داد دل، ای قرار دلم، نو بهار دلم، می رسی پس کی؟
چون آن ابر نو بهارم من
به دل شور گریه دارم من
می توانم آیا نبارم من؟
نه تنها ازمن قرار دل می رباید این شور شیدای
جهانی را دیده ام یکسر غرق دریای ناشکیبایی
بیا در جام مشتاقان گل افشان کن، گل افشان کن
به روی خود شب مارا چراغان کن، چراغان کن
چون آن ابر نوبهارم من
به دل شور گریه دارم من
می توانم آیا نبارم من

سلام دوست عزیز
من خیلی دوست دارم نظر شما را درباره ی فرضیه داروین بدانم به خاطر همین شما را به وبلاگ واقعیت چیست دعوت می کنم
منتظرتان هستم
سلام
با ارزوی قبولی طاعات وعبادات
خیلی ممنونم از اینکه به من سرزدین
خوشحال میشم با شما تبادل لینک داشته باشم
التماس دعا
یا حق امام حسن مجتبی علیه السلام پشت وپناه تون
و اذا قیل لهم امنوا بالله قالو انما نحن مصلحون * الا انهم هم المفسدون ولکن لا یعلمون

بسمه تعالی

این مطالب نامه ای سر گشاده است به تمامی کسانی که در هیئت رزمندگان استان اصفهان به نحوی شرکت میکنند. حتما همه شما امیر عباس ربیعی مداح به ظاهر متدین این هیئت رامیشناسید و حتی بعضا به او ارادت هم دارید.خواستم اورا معرفی کنم تا که شما بهتر اورا بشناسید.

وی خود را طلبه میداند و مدتی در حوزه اصفهان چهار راه شکر شکن تحصیل میکرد و چند سالی است که به همه گفته به قم برای تحصیل رفته ولی چه بگویم از تحصیلش......

بگذریم

جالب است بدانید به خاطر تکبر فراوان و قبول داشتن بیش از حد خودش در آستانه طلاق قرار گرفته طلاقی که خود همه جا مطرح میکند از جانب او نیست ولی من تحقیق کردم و به نتیجه رسیدم او در این چند ماه اخیر با بی احترامی های فراوان به همسر و خانواده همسر خویش کم کم باعث اشمئزاز آنها از وی شد و تا اینجا پیش آمده که کمر به آبرو ریزی و عذاب آنها بسته ، البته ناگفته نماند که در این بی تقوایی فاحش از هیچ دروغ ودغلی فرو گذار نکرده و از اعتماد دوستان به خویش هر نوع سوء استفاده ای نموده است تا حدی که حتی اشک دروغین میریزد و حربه جدید او هم این شده که برای فرار از مهریه همه جا پر کرده که همسرم را دوست دارم .امیدوارم شما عزیزان با او صحبت کنید و او را به تقوای الهی دعوت کنید.

شماره تلفن امیر عباس ربیعی:09138948656
سلام

وبلاگ معنوی شما توجه ما را به خود جلب کرد.

اگر مایل بودید در بزرگترین لینک باکس مذهبی شرکت کنید به ما اطلاع دهید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">