علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

مقام رضا

شنبه, ۷ شهریور ۱۳۸۸، ۰۶:۲۰ ب.ظ
مقام رضا

رفع حوادث را نشاید،یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه[ای انسان البته با هر رنج و مشقت در راه طاعت و عبادت حق بکوشی عاقبت حضور پروردگار خود می روی و نائل به ملاقات او می شوی-انشقاق-7]>>،همتی تا در زنجیر حوادث شیر باشی و صاحب مقام رضا که راضی به رضای الهی باشی.

جناب پدرم رضوان الله تعالی علیه با این بیت مثنوی عارف رومی بسیار زمزمه میکرد:

عار ناید شیر را از سلسله                       ما نداریم از رضای حق گله

مآثر آثار -موثر66-ص271

انا انزلناه فی لیله القدر

اتحاد با عقل بسیط و فنای در آن را مراتبی است تا حدی که نفس،عقل بسیط میگردد و یکبارگی قابل تعلقات و دریافتهایی میگردد که در شأن وی>صادق آید،زیرا که شأن جمیع موجودات این است که مدرک نفس ناطقه گردند و هم شأن نفس ناطقه این است که جمیع حقایق را ادراک کند و فصل شانزدهم طرف اول مرحله دهم اسفار:فی امکان التعلقات الکثیره فی النفس دفعه واحد در تعلیقه بر آن آورده ام:هذا فضل الرفیع ذوالقدر یرشدک الی اعتلاء فهم الخطاب المحمدی:>حدیث نقل کرد:قال السائل یابن رسول الله(ع)[و هم ابو جعفر]کیف اعرف ان لیله القدر تکون فی کل سنه؟قال اذا اتی شهر رمضان فاقرأ سوره الدخان فی کل لیله مأه مره فاذا اتت لیله ثلاث و عشرین فانک ناظر الی تصدیق الذی سألت عنه.

از امام صادق(ع):در هر شب ماه مبارک هزار مرتبه انا انزلنا را بخوان و چون شب بسیت و سوم شود دل خود را محکم بدار و گوشهای خود را بگشا از برای شنیدن عجایب از آنچه خواهی دید.به موثر انسان و قرآن و لیله القدر مراجعه کن.

موثر35-ص122


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۶/۰۷
مجنون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">