علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

رویا(خواب و منامات)

چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۸۸، ۱۰:۵۹ ق.ظ
قوه خیال شانی از شئون نفس است و در خواب و بیداری بیدار و آگاه است چنانکه پیوسته در کار و کوشش است،پس نفس ناطقه ذاتا آگاه و بیدار است و موجودی است که هیچگاه خواب در ذات وی ندارد و بر وی دست نمی یابد.خواب فقط در عالم طبیعت است.بدن میخوابد نه روح و چون روح در عالم خواب نیز بی کار نیست و خوابهای خوش میبیند و معارف شگفت تحصیل میکند و در بیداری هم از تنویم مغناطیسی (خواب مصنوعی )و از انصراف بدن انتقال به معانی و حقایق پیدا میکند،پس مکمل وی که معطی و مفیض اوست نیز بیدار است و خواب در این صورت از اوصاف تن استو نفس همواره بیدار و حیات و شعور محض استو وخواب دیدن رویای صور مثالیه است

آنچه انسان در خواب میبیند یا میشنود یا مشموم و مذوق و ملموس دارد همه ساخته قوه خیال است که تجر برزخی دارند و صورتهایی است که او انشاء کرده است  و با توجهنفس آنها را بود و نمود است و همین که نفس توجه خود را از آنها برداشت بود و نمودی ندارد،چه قوه خیال باذن نفس صورت ساز است.در "النوم اخ الموت"بدان که آنچه در خواب متمثل میشود همه علوم نفس است خواه سماءتظلک،و خواه ارض تحملک،و خواه انسان یخاطبک،و خواه مبهجات و خواه موذیات.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۵/۲۱
مجنون

نظرات  (۲)

سلام دوست عزیز
وبلاگ بسیار جالبی دارین .
من هم یه وبلاگکی دارم .
اتفاقا تازگی ها آپش کردم .
4تا داستان کوتاه بسیار جالب با یه شعر قشنگ از استاد دکتر علی شریعتی،فعلنه موجود هست.
واقعا اگه نبینی حیف میشه .
در ضمن میتونی در وبلاگت ازش استفاده کنی
(اگه منبعشو بنویسی خوشحال تر میشم)

درضمن اگه خواستی منو لینک کن وخبر بده تا لینکت کنم

ممنونم ومنتظر حضورسبزت هستم
سلام دوست خوبم:

وبلاگ خیلی قشنگی داری و من خیلی دوست دارم با شما دوست خوبم تبادل لینک

کنم اگه شما هم مایل بودی من رو با نام "دنبال خدایى!؟بیا تووو" لینک کن و بعد اگه

قابل دونستی به کلبه ی درویشی ما یه سر بزن و تو بخش نظرات بگو با چه اسمی

لینکت کنم


منتظر حضورت هستم

یا علی
..:::خدانگهدار:::..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">