علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

سوال و جواب(تعدد قدما)

پنجشنبه, ۴ تیر ۱۳۸۸، ۱۰:۱۰ ق.ظ
سوال دوم آیا تعاصر علت و معلول ،با توجه به اینکه خداوند علت تامه آفرینش است،مستلزم این نخواهد بود که دو قدیم لازم آید،یعنی همواره همراه با خالق،مخلوق او نیز موجود بوده باشد؟

جواب در اینجا مطلب به عکس ما اشتهر میباشد چرا که هیچ دلیلی نداریم که فیض الهی را از او منقطع کنیم و اگر به این مطلب قائل باشیم نقصی است که به ذات حق نسبت میدهیم.

از طرف دیگر،اصولا ذات حق"دو"برنمی دارد ،یعنی "لزوم دو قدیم"از ریشه بیجاست و نامعقول.

شما میتوانید چشم زید را ذهنا از خود زید جدا کنید و مستقلا مورد بحث قرار دهید و با دیگر زید را مورد بررسی قرار دهید که زید من هو و ماهو!

هر فعلی در عالم صورت میگیرد فاعلش اوست،در کتاب بحار الانوار،روایت است که در هنگام قضاءحاجت بگویید :الحمد لله الذی دفع عنی الاذی پس فاعل "دفع"اوست.

قیام و قعود ما در نمازاست ،افعالی که نماز گزار در نماز شب انجام میدهد بحول لله و قوته است،دزدی هم که نیمه شب،دزدی میکند بحول لله و قوته است کسی هم که زنا میکند بحول لله و قوته است ،یعنی این افعال و پدیده ها از حیث وجودی به ذات حق وابسته اند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۴/۰۴
مجنون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">