علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

ترس از مرگ

پنجشنبه, ۴ تیر ۱۳۸۸، ۱۱:۴۵ ق.ظ
سوالآیا پدیده مرگ ذاتا خوفناک  و هراس انگیز است یا نسبت به حال میت فرق میکند،نسبت به مومنین و خوبان،مطلوب و محبوب و نسبت به غیر مومنین و انسان های فاسد،خوفناک و وحشتناک است؟

جواب قرآن میفرماید:"کل نفس ذائقه الموت " ذائقه اسم فاعل است و دوام را میرساند،خداوند نفرموده است "کل نفس تذوق الموت"که فقط الموت که فقط دلالت بر آینده نماید. در حرکت موجودات عالم ،هر مرحله قبلی نبت به مرحله بعدی"مرگ و موت"است،مضغه باید بمیرد تا به مرحله بعد که علقه است برسد و اصولا اگر ما موت های فراوان نمیداشتیم  امروز چنین مرتبتی نداشتیم.

البته این موتها ،بدین معناست که موجود به ،به تدریج یکسری تعلقات مربوط به مرحله قبلی و رتبه دانی را رها میکند  و به سوی مرتبه عالی پیش میرود ،مثلا سیب به جایی میرسد که باید تعلق و رابطه اش را با درخت قطع نماید ، و انسان نیز در مراحل جنینی و پس از آن ،به جایی میرسد که باید مرحله رحم را پشت سر گذارد و وارد نشئه بعدی یعنی این جهان شود .

همینطور هم بالاخره موتی خواهد رسید که این انسان باید تمامی تعلقات مربوط به دنیا را قطع کند و وارد نشئه ی دیگر شود.

بنا این  ما با موتها،چیزی از دست نداده ایم و نمیدهیم و موت بذاته،مخوف نیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۴/۰۴
مجنون

نظرات  (۱)

با عرض سلام
دوست عزیز از اینکه از وبلاگ حقیر بازدید فرمودید خیلی خوشحال شدم وافتخار کردم،لذا به عشق حضرت آقا،وبلاگ شما را لینک کردم .و اگه شما هم وبلاگ حقیر را لایق دیدید، با عنوان "حامل اسرار(علامه حسن زاده آملی)" لینک بفرمایید .منتظر حضور سبزتان هستم .یا زهرا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">