علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

صوتی*چگونه دمار از روزگار نفس در بیاوریم!؟

جمعه, ۲ اسفند ۱۳۹۲، ۰۴:۵۱ ب.ظ


دریافت

نظرات  (۲۰)

با سلام و احترام و ادب.
الغرض اینکه مدتی است درگیر انتخاب عنوان پایان نامه کارشناسی ارشدم هستم. به ذهنم رسید که از دوستان خوبم در اینترنت هم مشورتی بگیرم که از جمع نظرات شون استفاده کنم.
با توجه به رشته تحصیلی ام (شیعه شناسی) تصمیم دارم در حیطه ادعیه شیعی و با محوریت دعای عرفه کار کنم. لذا استدعا دارم اگر تا به حال درباره این دعا سوالی ذهن شما رو مشغول کرده یا حین خوندن این دعای مبارک به موضوعی برخوردید یا به طور کلی هر مسئله مرتبط با این دعا به ذهن شما خطور کرد، بنده رو هم در جریان قرار بدید. روشنه که شاید برای شما موضوع کوچیکی باشه اما برای من چراغ راهه. :)
از پاسخ هاتون خالصانه و خاضعانه تشکر می کنم.
یاعلی.
bokhary.blog.ir
bohary.blog.ir@gmail.com
امام کاظم علیه السلام:
«مَنْ کَفَّ نَفْسَهُ عَنْ أَعْراضِ النّاسِ أَقالَهُ اللّهُ عَثْرَتَهُ یوْمَ الْقِیمَةِ وَ مَنْ کَفَّ غَضَبَهُ عَنِ النّاسِ کَفَّ اللّهُ عَنْهُ غَضَبَهُ یوْمَ الْقِیمَةِ.»:
هر که خود را از ریختن آبروی مردم نگه دارد، خدا در روز قیامت از لغزشش می گذرد، و هر که خشم خود را از مردم باز دارد، خداوند در روز قیامت خشمش را از او باز دارد.
انشاالله اگر عمری باشه میرم اعتکاف.
همین جا میگم که توی ثوابش(اگه چیزی داشته باشه)همه ی شما ها شریکید.
باید بگم من تمام ثواب کارای خوبم رو(در تمام عمر) به شما دوست عزیز شیعم هدیه میکنم.این هدیه روز پدر به شماست.


۱۲ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۷:۲۷ روح الله صادقی

بسم الله الرحمن الرحیم
برای اولین بار در فضای مجازی منتشر میشود:

سخنان منتشر نشده و بسیار شنیدنی رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت عرفان عملی و سیر و سلوک در حوزه + چند نکته

baerfan.blogfa.com

یا حق

سلام علیکم
بنده شنیدم علامه حسن زاده عالم به طب قدیم هستند
ایا ایشون مطالب طبی که بلد هستند رو در جایی منتشر کردند ؟ صحبتی دارند ؟ ایت الله صمدی املی این مسائل رو شرح دادند ؟
پاسخ:
باسلام
مسائل مربوط به طب ایشان متاسفانه در جایی چاپ نشده است جز یک رساله کوچک بنام"طب و طبیب و تشریح"حضرت استاد صمدی هم بطور پراکنده در جاهای مختلف در این باره صحبتهایی داشته اند
التماس دعا
سلام جدیدترین پوستر حضرت علامه ارواحنا فداه:
Samtekhoda.ir
سلام برادر جان
لطفا محبت بفرما اگر اطلاعات داری جواب این آقا رو بده

http://www.aparat.com/v/H3SnL


آفریدگارا!

برای خودم نابودی نمی بینم و هستم که هستم که هستم و هستم که هستم که <تا> و <الی> و <حتی> با بودم سازگار نیست.

یاریم فرما تا در این کشتزار پاک بلد طیب تخم نیک بختی برای ابدم بکارم,و در این بازار گرم... سرمایه ای تحصیل کنم که به کارم آید.


حضرت علامه حسن زاده




۲۸ اسفند ۹۲ ، ۲۲:۰۶ ***العبد التائب***
سلام
mha1376.blog.ir/post/تبریک-و-تسلیت
نظر شما چیه؟

مثل گیسویی که باد آن را پریشان می‌کند
هر دلی را روزگاری عشق ویران می‌کند

ناگهان می‌آید و در سینه می‌لرزد دلم
هرچه جز یاد تو را با خاک یکسان می‌کند

با من از این هم دلت بی‌اعتناتر خواست، باش!
موج را برخورد صخره کِی پشیمان می‌کند؟

مثل مادر، عاشق از روز ازل حسرت‌کِش است
هرکسی او را به زخمی تازه مهمان می‌کند

اشک می‌فهمد غم ِ افتاده‌ای مثل مرا
چشم تو از این خیانت‌ها فراوان می‌کند
***
عاشقان در زندگی دنبال مرهم نیستند
دردِ بی‌درمان‌شان را مرگ درمان می‌کند…

  مژگان عباسلو 
۲۳ اسفند ۹۲ ، ۰۶:۰۱ محمدمهدی باقری
این روزها..
صدای در که می آید....
آ ت ش ..... م ی گ ی ر م...
....
ایام تسلیت....
برادر میدونستی حضرت زهرا آخرالزمان رو کاملا پیشگویی کرده و از اونجا که ایشون معصومند همه ی پیشگویی هاشون درسته
با یه مطلب در این باره با عنوان " پیشگویی های حضرت زهرا درباره ی آخرالزمان " به روزم
بیا،بخون،اگر خوشت اومد نظرتو بگو
مواظب خوبیهات باش

مستندهای استاد صمدی در سایت تبیان:
http://film.tebyan.net/film/134796
۱۳ اسفند ۹۲ ، ۱۷:۵۹ محمدمهدی باقری
سلام برادر
خدا قوت
واقعا قشنگ بود
احسنت
خیلی خوشحالم که بین این همه وب به شما هدایت شدم
بنده هم وب حقیری دارم
با مطلبی تحت عنوان "هر کس پولدارتره، عزیزتره!" به روزم همرزم
خوشحال میشم قدم رنجه فرمایید و نظر خودتون رو بگویید و اگر لایق دونستید تبادل لینک کنیم
البته اگر لایق دونستید حقیر رو
منتظرتم دادا
امیدوارم که بیای
مواظب خودت باش
یا علی مدد
http://sarbaz0.blog.ir/

سلام
با شعری بی نظیر از علامه حسن زاده آملی در نکوهش نفس بروزم.
این شعر به صنعت تعریب سروده شده است. در صنعت تعریب شاعر از الفاظ فارسی به شیوه ای نوین و در قالبی عربی استفاده می کند.
پیشنهاد می کنم این پست را مطالعه کنید.
یا علی

۰۸ اسفند ۹۲ ، ۰۸:۳۵ ...:: بخاری ::...
متشکرم از این فایل خوب.
    
فیلم/ شیوه برخورد آقای حسن میلانی با جلسات اساتید فلسفه و عرفان
http://baerfan.blogfa.com/post/294
پاسخ:
سلام
خدا ایشان را هدایت کند
سلام علیکم
بسیار ممنونم بابت گذاشتن این کلیپ
حقا و انصافا مستفیض شدم ...
پنج قسمت جدید مستند استاد صمدی آملی که در سایت آپارات آپلود شده بود، کیفیت عالی نداشت. امروز این پنج قسمت را در سرور دیگر و با کیفیت بالا و عالی آپلود کرده ایم، اگر امکانش هست این فایلها را در وبلاگتان قرار دهید.
ممنون
یا علی
http://ghasedoon.blog.ir/category/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85/

salam
با مستندهای جدید حضرت آقا بروزم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">