قرآن و تحدى آن
چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۸۸، ۱۰:۰۰ ق.ظ
قرآن و تحدى آن
قرآن ، حروف آن اسرار، کلمات آن جوامع کلم ؛ آیات آن خزائن ؛ سوره هاى آن مدائن حکم ؛ مدخل آن باب رحمت بسم الله الرحمن الرحیم ، وقف خاص مخلوق فى احسن تقویم ، واقف آن رحمن و موقوف علیه آن انسان است الرحمن علم القرآن خلق الانسان . سبحان الله ، این کتاب عظیم امام انسان است و کل شى در آن احصاء شده است و منطوى بر حقائق کلیه الهیه و جامع حکم علمیه و عملیه است و تبیان کلمات غیر متناهى کتاب بى پایان هستى و مبین اسرار اسماء غیبى و عینى است ، بدون اینکه هیچ اصطلاحى از اصطلاحات فنون علوم را بکار برده باشد بلکه به صورت طبیعى و سیاق عرفى و عادى عربى مبین تکلم فرموده است ، و مع ذلک ، در مقام تحدى براى ابد، مى فرماید: قل لئن اجتمعت الانس و الجن على ان یاتو بمثل هذا القرآن لایاتون بمثله ولو کان بعضهم لبعض ظهیرا؛ ام یقولون افتریه قل فاتوا بعشر سور مثله مفتریات و ادعوامن استطعتم من دون الله ان کنتم صادقین . فان لم یستجیبوا لکم فاعلموا انما انزل بعلم الله و ان لا اله الا هو فهل انتم مسلمون . و ان کنتم فى ریب مما نزلنا على عبدنا فاتوا بسوره من مثله و ادعوا شهداء کم من دون الله ان کنتم صادقین . فان لم تفعلوا ولن تفعلوا فاتقوا النار التى وقودها الناس و الحجاره اعدت للکافرین . .
کان در مقام تحدى در ابتدا مى فرماید: اگر انس و جن پشت به پشت هم بدهند که مثل این قرآن را بیاورند عاجزند؛ پس از آن تخفیف داده است که اگر مى گویند آن را به خدا افترا بسته است ، بگو شما هم ده سوره مانند آن از این گونه مفتریات بیاورید؛ سپس تسهیل نمود و به حدى تحدى فرموده است که اگر در شکید که این کتاب را ما بر بنده خود فرو فرستادیم شما یک سوره مانند آن بیاورید و این یک سوره شامل است مثل سوره اخلاص را که پنج آیه کوتاه است ، و سوره کوثر را که چهار آیه کوتاه است .
قرآن ، حروف آن اسرار، کلمات آن جوامع کلم ؛ آیات آن خزائن ؛ سوره هاى آن مدائن حکم ؛ مدخل آن باب رحمت بسم الله الرحمن الرحیم ، وقف خاص مخلوق فى احسن تقویم ، واقف آن رحمن و موقوف علیه آن انسان است الرحمن علم القرآن خلق الانسان . سبحان الله ، این کتاب عظیم امام انسان است و کل شى در آن احصاء شده است و منطوى بر حقائق کلیه الهیه و جامع حکم علمیه و عملیه است و تبیان کلمات غیر متناهى کتاب بى پایان هستى و مبین اسرار اسماء غیبى و عینى است ، بدون اینکه هیچ اصطلاحى از اصطلاحات فنون علوم را بکار برده باشد بلکه به صورت طبیعى و سیاق عرفى و عادى عربى مبین تکلم فرموده است ، و مع ذلک ، در مقام تحدى براى ابد، مى فرماید: قل لئن اجتمعت الانس و الجن على ان یاتو بمثل هذا القرآن لایاتون بمثله ولو کان بعضهم لبعض ظهیرا؛ ام یقولون افتریه قل فاتوا بعشر سور مثله مفتریات و ادعوامن استطعتم من دون الله ان کنتم صادقین . فان لم یستجیبوا لکم فاعلموا انما انزل بعلم الله و ان لا اله الا هو فهل انتم مسلمون . و ان کنتم فى ریب مما نزلنا على عبدنا فاتوا بسوره من مثله و ادعوا شهداء کم من دون الله ان کنتم صادقین . فان لم تفعلوا ولن تفعلوا فاتقوا النار التى وقودها الناس و الحجاره اعدت للکافرین . .
کان در مقام تحدى در ابتدا مى فرماید: اگر انس و جن پشت به پشت هم بدهند که مثل این قرآن را بیاورند عاجزند؛ پس از آن تخفیف داده است که اگر مى گویند آن را به خدا افترا بسته است ، بگو شما هم ده سوره مانند آن از این گونه مفتریات بیاورید؛ سپس تسهیل نمود و به حدى تحدى فرموده است که اگر در شکید که این کتاب را ما بر بنده خود فرو فرستادیم شما یک سوره مانند آن بیاورید و این یک سوره شامل است مثل سوره اخلاص را که پنج آیه کوتاه است ، و سوره کوثر را که چهار آیه کوتاه است .
۸۸/۰۵/۲۱
اگه خواستی آمار وبلاگتو ببری بالا یه سر تو سایته ما بزن برای شما رفیقا ارسال رایگان پیامک داریم ، از توشم می شه پول در آوورد. . .
اگه میشه با هم تبادل لینک کنیم اگه موافقی منو با عنوان بزرگترین وب سایت ارسال پیام کوتاه از طریق اینترنتت لینک کن سپس منو با خبر کن با تشکر از لطف شما دوست عزیز
موفق وپیروز باشی
منتظرتم
یاحق
www.novinsms.com