قرآن
جمعه, ۹ مرداد ۱۳۸۸، ۰۹:۱۳ ق.ظ
قرآن چون خداوند سبحان بى پایان ، و نور و
تبیان کل شى است
هر اثر نمودار دارائى موثر خود است ، لذا همانطور که - حق سبحانه - صمد حقیقى ، اعنى وجود مطلق غیرمتناهى است ، کتاب او نیز حافل جوامع کلم نوریه خارج از حد و عد و احصاء است : قل لو کان البحر مدادا لکلمات ربى لنفد البحر قبل ان تنفذ کلمات ربى ولو جئنا بمثله مددا ولو ان ما فى الارض من شجره اقلام و البحر یمده من بعده سبعه ابحر مانفدت کلمات الله ان الله عزیز حکیم.
و چنانکه الله تعالى نور کل شى است و هر چیز بدو شناخته مى شود که :
الله نور السموات و الارض ، و عرفت الاشیاء بالله کتاب او نیز نور و تبیان کل شى است : فامنوا بالله و رسوله و النور الذى انزلنا، ونزلنا علیک الکتاب تبیانا لکل شى و هدى و رحمه و بشرى للمسلمین ، و کل شى احصیناه فى امام مبین .
کلمه مبارکه کل شى که انکر نکراتست ، چیزى را فرو گذار نکرده است ؛ پس چیزى نیست که قرآن تبیان آن نباشد. ولى قرآن ، در دست انسان زبان فهم ، تبیان کلى شى و زبان کلمات الله بى انتها است . این انسان زبان فهم راسخ در علم است : و الراسخون فى العلم یقولون آمنا به ، لکن الراسخون فى العلم منهم و المومنون یومنون بما انزل الیک .
هر اثر نمودار دارائى موثر خود است ، لذا همانطور که - حق سبحانه - صمد حقیقى ، اعنى وجود مطلق غیرمتناهى است ، کتاب او نیز حافل جوامع کلم نوریه خارج از حد و عد و احصاء است : قل لو کان البحر مدادا لکلمات ربى لنفد البحر قبل ان تنفذ کلمات ربى ولو جئنا بمثله مددا ولو ان ما فى الارض من شجره اقلام و البحر یمده من بعده سبعه ابحر مانفدت کلمات الله ان الله عزیز حکیم.
و چنانکه الله تعالى نور کل شى است و هر چیز بدو شناخته مى شود که :
الله نور السموات و الارض ، و عرفت الاشیاء بالله کتاب او نیز نور و تبیان کل شى است : فامنوا بالله و رسوله و النور الذى انزلنا، ونزلنا علیک الکتاب تبیانا لکل شى و هدى و رحمه و بشرى للمسلمین ، و کل شى احصیناه فى امام مبین .
کلمه مبارکه کل شى که انکر نکراتست ، چیزى را فرو گذار نکرده است ؛ پس چیزى نیست که قرآن تبیان آن نباشد. ولى قرآن ، در دست انسان زبان فهم ، تبیان کلى شى و زبان کلمات الله بى انتها است . این انسان زبان فهم راسخ در علم است : و الراسخون فى العلم یقولون آمنا به ، لکن الراسخون فى العلم منهم و المومنون یومنون بما انزل الیک .
۸۸/۰۵/۰۹