علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

تاثیر توحد بر ارتباط با ماوراء طبیعت

چهارشنبه, ۲۴ تیر ۱۳۸۸، ۰۷:۴۵ ق.ظ
محاسبه و مراقبت اخلاقی،کم کم نور می آورد و زمینه را برای برنامه ها و مراحل بعدی آماده میکند،لذا آقایان در قدمهای اولیه دستور شدید راجع به مراقبه و محاسبه میدهند تا به یک تعبیر نفس با ماوراء طبیعت انس بگیرد و خو کند و از گناهان دور شود و ان شاءالله به کارهای بالاتری تن دهند.

نکته ای که در این بخش به انسان کمک میکند این است که انسان در شبانه روز طوری برنامه ریزی کند که بیکار نشود،چون به محض اینکه بیکار شد،نفس به دنبال سرکشی به راه می افتد .میبینید کارگری که برای به دست آوردن لقمه حلال برای زن و فرزندش از صبح به سر کار میرود و شب با بدن خسته برمیگردد،دیگر وقت ندارد که شب تا ساعت 12،کنار تلویزیون بنشیند و به دنبال فیلمها و امور دیگر برود.

این مال آدمهای بیکار است.آدم بیکار که صبح تا غروب تن خسته ندارد ،مجبور است خودش را به دهها فیلم مبتذل مشغول کند:لذا به تعبیر شریف حضرت آقا ،نفس را به کارهای خوب مشغول بدارید  که اگر شما آن را مشغول نکنید ،او شما را مشغول میکند ،برای همین است که می بینید شخصی که از شنبه تا پنج شنبه به شدت کار دارد نفس نمیتواند او را مشغول کند،ولی همین که روز جمعه بیکار میشود،نفس برایش هزار جور نقشه میکشد.اگر نفس را به کارهای نیک مشغول کند ،دیگر نفس وقت نمیکند از این کار منصرف شود و به دنبال امور دیگران رود،لذا فرموده اند به اشتغالات حلال خود هم جهت بدهید.

داشتن شغل های مختلف هم باعث پراکندگی نفس است.نفس وقتی توحد پیدا کند قوت میگیرد،اما همین که به امور مختلف توجه پیدا کرد،خود به خود سست میشود،زیرا کثرت سستی آور است،در حالی که وحدت نیرو بخش و قوت دهنده است.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۴/۲۴
مجنون

نظرات  (۱)

از وبتون بسیار خوشم اومد خدا طول عمر به حضرت آقای حسن زاده آملی بده
شما دوست عزیز هم دستتون درد نکنه که من و لینک کردید من هم شما را لینک کردم با ادامه خاطره با من همراه بشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">