علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

دل نوشته به مناسبت عرفه

سه شنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۲، ۰۷:۴۱ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

از کجا سخنم را آغاز کنم که تو در اولش باشی!؟

و یا شاید بهتر باشد که بگویم از کجا آغاز کنم که تو اولش نباشی!؟

میخواهم گله کنم شاید از خودم شاید از ... .نمیدانم چه بگویم و به کدام در بزنم!؟مسیر زندگی مسیر پر پیچ و خمی است که در کتابها شاید نتوان گوشه ای از سختی ها و گرفتاری های زندگی را نوشت و بازتاب داد...گاهی با خودم میگویم عرفا و شعرا هم خیلی خوش خیالی کرده اند که از شوق و شور و نشاط در این وانفسای زندگی دنیا و سختی ها سخن میگویند...در این وانفسایی که حتی شاید ندانی که عقل کدامست و دل کدام!؟

عجیب است که گرفتاران در وادی دنیای دنی چقدر حالشان و یا شور و نشاطشان و یا شاید راستی و درستکاریشان از بعضی مومن نمایان این روزگار بیشتر شده است...!!!

بعضی اوقات نفسم میگیرد وقتی در جمع های پر از ریای خشک مقدس ها قرار میگیرم و دلم میگیرد از خودم و دلم به حال خودم می سوزد که دل به چه کسانی خوش کرده بودیم!!!؟

نمی دانم خیلی  دلم از مقدس های بی مغز و بی شرف که از بیکاری روی به مسجد می آورند و سر به سجده ی ریا میگذارند پر است...حالم از هوای روزهای گناههای پنهانی و سجده های ریایی به هم میخورد و بیزارم از هر چه مسجدی خشک مقدس ریا کار...

خدایا مرا ببخشای که با تندی سخن میگویم در مورد بندگان مقدست!!!!!!!

واقعا ما چه تغییری میخواهیم بکنیم!؟

چه قدر ریا کنیم!؟

چه قدر ادعای ملکوتی بودن کنیم!؟

تا کجا میخواهیم پیش برویم!؟

ما که نه صنعتمان چشمگیر است و نه قدرتمان و نه صداقتمان و نه هیچ کدام از رفتار های اجتماعی مان...

چقدر دعای عرفه بخوانیم و یک ذره از آن نشویم!!!!!!!!!!؟

خدایا ما را ببخشای...

(این نوشته دلنوشته ی نویسنده وبلاگ است)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۳
مجنون

نظرات  (۴)

۰۶ آبان ۹۲ ، ۱۶:۵۹ نی نی خانم

سلام امروز از شبکه 2 برنامه دورباره زندگی مستندی از اقای صمدی املی حول ساعت یک ربع به یازده پخش شد ادامه دار هم هست.

راستیش برادرم عاشق آقاست وقتی فهمید خیلی ناراحت شد من تونستم فقط چند دقیقه شو ضبط کنم میشه اگر امکانش هست این برنامه رو برا دانلود بزارین من هر چی گشتم پیدا نکردم.ممنون

راستی از زحمتتایی که برای این سایت میکشین خیلی ممنونم واقعا خسته نباشین

پاسخ:
سلام
بنده متاسفانه از این برنامه بیخبر بودم
پیگیری میکنم تا انشاءالله فیلم این برنامه برای دانلود در وبلاگ قرار گیرد

ماه پیش با کتاب طهارت نفس علامه حسن زاده آملی آشنا شدم که چنااان با وجودم عجین شد که نمی تونستم از اون کتاب دل بکنم

متاسفانه هر کجا که میگردم کتاب هایشون رو ندارند!!!!

نیاز به کسی همچون ایشون دارم تا دست نفس سیاهم رو بگیره، تنها و بی راهنما گیر کردم، سایتتون رو که دیدم خیلی خوشحال شدم لطفا راهنماییم کنیدچجوری میتونم به خودشونو کتاباشون برسم؟؟؟؟؟

یا حق

پاسخ:
با سلام
کتابهای ایشان را میتوانید در تهران از فروشگاه تفرید با شماره تلفن 02166467901 یا  09125251136 سفارش دهید و یا به سایت http://www.tafrid.ir/fa/ و یا http://www.al-insan.net/ تهیه بفرمایید و خود حضرت استاد صمدی هر جمعه عصر در مسجد قاسم بن الحسن شرح دعای سمات دارند و یا در روزهای درسی ایشان در مدرسه فیضیه قم شرح اسفار و یا دروس دیگری را تدریس میفرمایند...

من هم دلی خون از تمام دلگیری های شما دارم

 و هم دلی خون از بودن در کنار کسانی که و برای تمام واضحات عالم اثبات می خواهند، که اگر بهشان بگویی فلان دانشمند اروپایی معجون عمر عبد را کشف کرد برایشان کاملا" قابل قبول است و عمر طولانی امام عصر (عج) به دست قدرت الهی حرفی مفت!!!

تصمیم دارم اثبات کنم، با همین علم ناقص خودشان.....

پاسخ:
سلام
موفق باشید و در راه خود ثابت قدم باشید
۲۵ مهر ۹۲ ، ۱۴:۴۶ طلبه امروزی
سلام

با مطلب « نگاه یک طلبه به نامحرم » بروز هستم . در این مقاله می خوانید که نگاه طلبه به یک دختر و زن باید چگونه باشد هم از لحاظ نگاه دل و از لحاظ نگاه چشم . نظرات خود را صریح به ما بگویید .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">