علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

عارفان هر دمى دو عید کنند

چهارشنبه, ۵ تیر ۱۳۹۲، ۱۲:۱۵ ب.ظ

صدر قونوى در بیان سیر معنوى انسان در اواخر مفتاح الغیب گوید: فللانسان تقلبات فى صور الموجودات طورا بعد طور، و انتقالات من صورة الى صورة. و شارح آن ابن فنارى در مصباح الانس (ص 295 ط 1) گوید: السیر عبارة عن تلبس الاحوال المتعاقبة. چه نیکو بیانى است، خوشا به حال سایر که در هر آنى به حکم دو اسم شریف قابض و باسط دو عید دارد بقول عارف بزرگوار مجدود بن آدم سنائى غزنوى:
         عارفان هر دمى دو عید کنند             عنکبوتان مگس قدید کنند
 این حرف بى ‏اسم و رسم بلکه کمتر از نقطه بدون حرف، وقتى حال خوشى داشت که گفت:
ز بختم طالع فیروز دارم

که جان پاک عشق اندوز دارم

بشهر عشق رسم عاشقى را

ز استاد ادب آموز دارم

بحمد الله که در مشکوة صدرم

یکى مصباح صدر افروز دارم

نبى از باى او تا سینش رمز است

رموزى من از این مرموز دارم

چو سر من بسرش آشنا شد

چه حرف از اجوف و مهموز دارم

مترسانم ز آتش اى بهشتى

که من خود آه آتش سوز دارم‏

نه امیدى به سعدین و عطارد

نه بیمى از سکز یلدوز دارم‏

ترا سالى به یک روز است نوروز

به هر آنى دو تا نوروز دارم

حسن هستم که در کوى ولایت

یگانه رتبت دریوز دارم‏

نکته 639 هزار و یک نکته

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۰۴/۰۵

نظرات  (۱)

۰۵ تیر ۹۲ ، ۱۲:۵۹ محمد حسین خانی کوثرخیزی
واقعا زیبا بود
خدا خیرت بده
مخصوصا شعر حضرت علامه روحنا فداه
دقت کردی انا الحق رو:
نبى از باى او تا سینش رمز است
رموزى من از این مرموز دارم
چو سر من بسرش آشنا شد
چه حرف از اجوف و مهموز دارم
مترسانم ز آتش اى بهشتى
که من خود آه آتش سوز دارم‏

خدا به ما هم عنایت کنه
ولی چه کنیم که ز کوتاهی ماست که دیوار بلند است

اقا واژه نامه هم به بلاگت اضافه کن مردم راحت باشن
در سایه محبت الهی
یاحق

پاسخ:
ممنون از نظر زیبایت
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">