علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

نکته ای برای تفکر در نظام هستی(حتما بخوانید)

يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۳:۰۳ ب.ظ

نکته 755هزار و یک نکته

رب العالمین پروردگار ذرت است، ریشه‏ هاى ذرت سوراخ است و مجراى لقاح نر و ماده در سنبله است. همچنین در گندم و جو هست. خرما از خاک و کود زمین است اما هفت مرتبه تصفیه می شود در چوب تنه و در چوب برگ و بیخ خوشه و چوب خوشه و قمع تمر و هسته خرما و هسته جلدى دارد مانع اختلاط أجزاء و فتیل میان هسته واسطه ایصال غذا.

جهت دیدن عکسهای مربوطه و ادامه متن به ادامه مطلب مراجعه فرمایید

سلول زنده بتصاعد هندسى زیاد می شود. گویند اول کسى که ماشین جوجه‏ کشى اختراع کرد، فلاحى باو گفت مرغ هر 24 ساعت تخم‏ ها را زیر و رو مى‏ کند، او گفت براى تعدیل حرارت است تا آن قسمت که بزمین چسبیده بقدر بالا گرم شود، اما ماشین ما حرارتش بیک اندازه است، از قضا هیچ از ماشین بیرون نیامد بار دیگر زیر و رو کرد و درآمد، گفت براى آنست که مواد همه بیک طرف فشار مى‏ آورد و یک عضو قویتر از دیگرى می شود.

در قعر دریا ماهى است که از تنش نور می دهد و دور خود را روشن مى‏ کند. و در دریاى چین ماهى است که هر کس بخورد آنقدر مى‏ خندد تا می میرد و رجال مغضوب براى فرار از قتل می خوردند، یا من فى البحار عجائبه.

حیوانات کوچک ذره ‏بینى مانند قمل، جرب، همه‏ گونه اعضاء حیوانات تامه را دارند و زیر پوست تخم مى‏ گذارند و نر و ماده دارند. بعضى حشرات اولاد خود را نمى‏ بینند اما حیوانى را تخدیر مى‏ کنند و روى بدن آنها تخم مى‏ گذارند که بچه‏ ها غذا داشته ‏باشند، اما نمی کشد که نگندد.

عنکبوت از بدنش تار بیرون می دهد، هزار سوراخ دارد از همه آنها یک تار نازک بهم تافته که هریک هزار لاست.

الن جکسن در الدروس الاولیة فى الفلسفة الطبیعیة در تجزى جسم گوید: (ص 8 و 9) التجزؤ هو کون الجسم یقبل الانقسام‏ فمهما کان الجسم صغیرا یمکن قسمته الى اقسام أصغر منه و یتضح ذلک من الامثلة الاتیة و هى:

ان بعض العناکب تنسج بیوتها بخیوط دقیقة، کل منها مؤلف من أربعة خیوط أدق منه، و کل واحد من هذه الاربعة مؤلف أیضا من الف خیط، و کل واحد من الالف یخرج من قناة مخصوصة فى جسم العنکبوت. و قد دقق احد العلماء الجرمانیین فى فحص هذه الخیوط فوجد انه اذا ضم 4000000000 خیط منها الى خیط واحد لم تکن أغلظ من شعرة واحدة من شعر لحیته.

و لما کان کل خیط منها مؤلفا من اربعة آلاف خیط ادق منه کما تقدم فکل خیط من الخیوط الدقیقة یساوى غلظه 000/ 000/ 000/ 000/ 16/ 1 من غلظ شعرة واحدة من شعر البشر. و لذلک قیل ان نصف لیبرة من خیوطها الغلیظة تحیط بکرة الارض اذا جعلت خیطا واحدا و لفت حولها مع انه لو مددنا تلغرافا حول الارض على خط الاستواء لاقتضى له خمسون الف الف لیبرا من الشریط المعتاد، الخ.

 

نظرات  (۴)

سلام و خدا قوت
زیبا بود
یا زهرا
بروزیم
ذمت گرم
عالی بود
اجرت با خدا
سلام .
نوشته قشنگی بود .
۲۶ خرداد ۹۲ ، ۱۷:۳۲ سید میلاد موسوی
پیام روز: جوانی، ستاره ای است که فقط یکبار در آسمان عمر طلوع می کند(ژوبرت)

.: به نام پروردگار دادار :.
درود فراوان دوست گرامی؛
امیدوارم حالتان خوب و زندگی به کامتان بوده و تندرست باشید؛
با 3 نوشته با سرنوشتار: به سنگ قبر زدن؛ درد و دل با خدا و نامه یک پدر به فرزندش، به روز شدیم؛
هم اینک بدرود.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">