علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

جای من در قلب مومن است...

دوشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۱، ۰۱:۰۰ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

علم و رحمت و قلب را گنجایى همه هست، قوله سبحانه: أَحاطَ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ عِلْماً ؛ وَ رَحْمَتِی وَسِعَتْ کُلَّ شَیْ‏ءٍ ، رَبَّنا وَسِعْتَ کُلَّ شَیْ‏ءٍ رَحْمَةً وَ عِلْماً ؛ نقل النبی (صلى الله علیه و آله و سلّم) عن اللّه تعالى انه قال: «ما وسعنی ارضی‏ و لا سمائی و وسعنی قلب عبدی المؤمن التقی النقی».
         گفت پیغمبر که حق فرموده است             من نگنجم هیچ در بالا و پست‏
             در زمین و آسمان و عرش نیز             من نگنجم این یقین دان اى عزیز
             در دل مؤمن بگنجم اى عجب             گر مرا جویى در آن دلها طلب‏

شیخ اکبر در اول فص شعیبى فصوص الحکم گوید: «و اعلم أن القلب أعنى قلب العارف باللّه هو من رحمة الله و هو اوسع منها فانه وسع الحق جلّ جلاله، و رحمته لا تسعه ...» به شروح آن رجوع بفرمایید.

نظرات  (۲)

پخش مستند زندگی «علامه حسن‌زاده» از شبکه4

زندگی علامه حسن‌زاده آملی در قالب مجموعه مستند از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، این مجموعه با رویکردی کاملاً تحقیقی و مستند در 5 قسمت 45 دقیقه ای زندگی، آراء و اندیشه‌های آیت الله حسن‌زاده آملی را به تصویر در آورده تا الگویی برای نسل جوان فرهیخته شود.

به گفته محمد سبحانی تهیه کننده «آیت حسن» این برنامه در قالب مستند علمی به طرح نظرات این علامه در زمینه‌های فلسفه و عرفان، ریاضی و هیات، تفسیر، ادبیات و فقه، طب و پزشکی می‌پردازد.

سبحانی گفت: تصویربرداری این مستند به روایت محمدرضا شهیدی‌فر در شهرهای قم، امل و شهرهای اطراف آمل صورت گرفته است و برای بازشناسی و پرداختن به شخصیت خانوادگی و اجتماعی ایشان یا بستگان و شاگردانشان گفت‌وگو شده است. همچنین برای نقد و بررسی نظرات فلسفی، ریاضی، و ... ایشان با کارشناسان و اساتید حوزوی و دانشگاهی همچون آیت الله عباسی، دکتر صادق لاریجانی، دکتر منصوری لاریجانی، آیت الله یزدان پناه و ... مصاحبه شده است.

حسن طبری آملی مشهور به حسن حسن‌زاده‌آ‌ملی و علامه حسن‌زاده روحانی مجتهد، عارف، فیلسوف و مدرس دروس حوزوی است. وی در فلسفه، عرفان، فقه، اصول، ادبیات، ریاضیات، علم فیزیک و شیمی و بسیاری علوم دیگر تخصص خاصی دارد. و جامعیت علمی و عملی وی سبب شده که مورد قبول همه صاحب نظران و اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی قرار گیرد.

«آیت حسن» کاری از گروه معارف و اندیشه دینی شبکه چهار سیما است و قرار است درماه مبارک رمضان از شبکه چهار پخش شود.
سلام

موفق وکربلایی باشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">