علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

توحید قرآنی

شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۱، ۰۷:۰۰ ب.ظ

توحید قرآنى، توحید صمدى است، و توحید صمدى را در بسیارى از کتب و رسائلى که به قلم این کمترین تحریر شده است از آن جمله در رساله وحدت از دیدگاه عارف و حکیم تحقیق و تقریر نموده‏ام؛ اکنون غرضم این است که بر مبناى رصین توحید صمدى، علّیت در حقیقت تشأّن وجود است، و وجود سابق بر هر تعیّن است چنانکه مرحوم متأله سبزوارى در تعلیقه‏اى بر دلیل پنجم ادله تجرّد نفس ناطقه در شرح غرر الفرائد فرموده است: «و العلّیة على ما هو التحقیق هى التشأّن، و الوجود سابق على کلّ التعیّنات». در بند هیجدهم دفتر دل اشارتى بدین کلمه علیا نموده‏ایم:
         بیا یک باره ترک ما سوا کن             خودت را فارغ از چون و چرا کن‏
          به این معنى که نبود ماسوایى             خدا هست و کند کار خدایى‏
          به این معنى که او فردیست بى‏زوج             به این معنى که او جمعیست بى‏فوج‏
         به این معنى که وحدت هست قاهر             نباشد کثرتى غیر مظاهر
          ندانم کیست علّت کیست معلول             که در وحدت دویى چونست معقول‏
          چه اندر کعبه باشى و چه در دیر             ترا قبله است وجه اللّه و لا غیر
          شؤون ذات حق معلول او نیست             عجب از آن که این معقول او نیست‏
          بگویم حرف حق بى‏هیچ خوفى             صمد هست و صمد را نیست جوفى‏
          بیا با یاد او مى‏باش دمساز             بیا خود را براى او بپرداز
          برون آیکسر از وسواس و پندار             که تا بینى حقیقت را پدیدار

کلمه443هزار و یک کلمه

نظرات  (۶)

سالیانی بود با خود حدیث نفس می کردم ای خود آمده. ای حقیقت نظام هستی . من کیستم ؟چرا دلم آرامش پیدا نمی کنه؟ از خودم خسته شدم ؟چرا حرکت نمی کنم ؟دیدن ،شنیدن و... یعنی چی ؟ خواب به چه معناست؟یعنی من نبودم بعد متولد شدم ؟اونم از قطره آب مهینی؟ اسامی افراد مرحوم فامیل، دوستان،.. رو لیست می کردم .ای خدا سرّ مردن چیه ؟چرا باورم نمیشه من هم خواهم رفت اما کجا !!!! قیامت چیه؟بهشت کجاست ؟می رفتم هیئت. با دوستان می رفتم دعای توسل(یادش بخیر )،اما چه عرض کنم . این مقامات را آیا در زمان ما کسی داراست اون هم به دارایی اسماء نه دانایی فکری .جبروتی باشه ،مربی نفوس باشه،یافته های ملکوتی وسبّوحی داشته باشه؟. تا این که تحولی مهم در زندگی برام پیش اومد.....آنچه اندر دل بود ابراز آن مشکل بود، الحمدلله. لذا تصمیم گرفتم در فضای مجازی هم به تبلیغ آن بپردازم.الهی شکرت که در سایه اولیاءت هستم .

غرض با اجازه جنابعالی از مطالبتون در وبم استفاده می کنم .
بنام خدا

مسابقه وبلاگی " میلاد تا میلاد "
ویژه اعضای کانون های مساجد و همه
عاشقان اهل بیت (ع) برگزار میگردد
برای شرکت و دیدن جزئیات مسابقه ،
به وبلاگ kanoon.bloghaa.com
مراجعه شود .

" کانون شهید آیت الله ربانی املشی "
سلام
بروزم با :
برهان نیوز یا ایراد نیوز

کلام استاد بزرگ اخلاق

سوالاتی از حاج فردوس
nurebaten.blogfa.com
۳۰ خرداد ۹۱ ، ۱۸:۲۷ طریق الی الله
یا قهار

گفتاری از مدیر وبلاگ " طریق الی الله " در خصوص هجمه های اخیر به طریقه ی حقه عرفان شیعی


چشمم پیاله ای ز شراب محبت است
اذنم بده که دوره بیفتم برای تو


یاعلی مددی
سلام
پاسخ سوزناک و پر درد استاد صمدی به توهین های اخیر
برای تماشای کلیپ به لینک زیر مراجعه کنید

http://www.aparat.com/v/4e2c66e710660a6f...f239230895

یا حق
d
۲۱ خرداد ۹۱ ، ۱۸:۴۹ shie-khademin.blogfa.com
سلام
از وبلاگ پرمحتواتون تشکر ...
در پناه حضرت ولی عصر (عج)
اللهم عجل فرجه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">