علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

بگو آمدم...

سه شنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۱، ۰۳:۲۲ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم
بحقیقت برو و بگو آمدم، اگر گفتند اینجا چرا آمدى بگو بکجا روم و بکدام در رو کنم‏
          این ره است و دگر دوم ره نیست             این درست او دگر دوم در نیست
 اگر گفتند به اذن کى آمدى بگو شنیدم‏
     بر ضیافتخانه فیض نوالت منع نیست        در گشاده است و صلا در داده خوان انداخته‏
 اگر گفتند تا بحال کجا بودى بگو راه گم کرده بودم اگر گفتند چى آوردى بگو اولا دل شکسته که از شما نقل است‏
در کوى ما شکسته دلى میخرند و بس             بازار خود فروشى از آن سوى دیگر است‏
 و ثانیا:
         جز ندارى نبود مایه دارایى من             طمع بخششم از درگه سلطان من است‏
 و ثالثا: الهى آفریدى رایگان روزى دادى رایگان بیامرز رایگان تو خدایى نه بازرگان اگر گفتند برونش کنید بگو:
         نمیروم ز دیار شما بکشور دیگر             برون کنید از این در درآیم از در دیگر
 اگر گفتند این جرئت را از که آموختى بگو از حلم شما.
اگر گفتند قابلیت استفاضه ندارى بگو قابلیت را هم شما افاضه میفرمائید: باز اگر از تو اعراض نمودند بگو:
         به و الله به بالله به تالله             بحق آیه نصر من الله‏
          که مو از دامنت دست بر ندیرم             اگر کشته شوم الحکم الله‏
 اگر گفتند مذنبى بگو اولا شنیدم شما غفارید و ثانیا من ملک نیستم آدم زاده‏ام و ثالثا:
         ناکرده گنه در این جهان کیست بگو             آنکس که گنه نکرده و زیست بگو
          من بد کنم و تو بد مکافات دهى             پس فرق میان من و تو چیست بگو
 اگر گفتند اینحرفها را از کجا یاد گرفتى بگو:
         بلبل از فیض گل آموخت سخن ورنه نبود             اینهمه قول و غزل تعبیه در منقارش‏
 اگر گفتند چه میخواهى بگو:
         جز تو ما را هواى دیگر نیست             جز لقاى تو هیچ در سر نیست‏
نکته61 هزار و یک نکته

نظرات  (۱)

۱۰ خرداد ۹۱ ، ۰۵:۵۰ shie-khademin.blogfa.com
سلام
خداوند همه را ، مخصوصاً خدمت گذاران به پیشگاه مبارک امام زمان (عج) را مورد رحمت و برکت ، و عاقبت به خیر بفرماید .
حقیر ، آدرس شما رو در وبلاگم لینک کردم . ممنون میشم که شما هم وبلاگ بنده رو لینک کنین . ضمنا اگه خوشتون نیومد لینک کنین ، اشکالات حقیر رو گوشزد کنین . زیرا وبلاک این حقیر فقط برای خدمت به جهان تشیع هستش .
ضمنا هدفم از لینک کردن شما ، شناساندن هرچه بیشتر سایت های دینی و البته مهم تر اینکه ، پر محتوا ، هستش .
اللهم صل علی محمّد و آل محمّد و عجل فرجهم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">