علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

علامه حسن‌زاده آملی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس ضمن اشاره به اینکه کتاب خوب است اظهار داشت: بهتر است مردم به جای زینت منازل خود با مجسمه‌های حیوانات، با کتاب منازل خود را زینت دهند چرا که هر چه به سمت کتاب حرکت کنیم به سوی تعالی و انسان سازی گام برداشته‌ایم و هرچه بتوانیم کتاب بخوانیم و با آن انس داشته باشیم واردات و صادرات درونیمان پالایش پیدا می‌کند.( مقصود از واردات یعنی آنچه گوش می‌کنیم و صادرات یعنی آنچه بازگو می‌کنیم).

وی در ادامه بیان داشت: انسان هرچه با کتاب الفت بیشتر داشته باشد واردات و صادرات خود را پالایش می‌کند و می‌تواند به سوی انسان کامل که حضرت علی علیه السلام به آن اشاره دارند نزدیکتر شود.

علامه حسن‌زاده تصریح کرد: روزی یکی از ائمه در دوران کودکی وقتی از کوچه‌های مدینه عبور می‌کردند فردی گفت: بیا بازی کنیم، ایشان فرمودند فرصت بازی بسیار است باید در پی علم باشیم و حضرت علی(ع) به فرزندشان امام حسن(ع) وصیت کردند: آقراء، واقراء؛ یعنی بخوان و بالا بیا؛ علم پایان پذیر نیست و هرچه انسان بیشتر مطالعه کند بیشتر احساس نیاز به مطالعه خواهد کرد.

منبع خبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">