علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

مستندی بسیار جالب از حیوانات فوق با هوش دنیا...

شنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱، ۰۸:۴۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به اینکه حضرت علامه حسن زاده آملی(حفظه الله)و حضرت استاد صمدی آملی(حفظه الله)بسیار به تفکر در آیات تکوینی خداوند که همین موجودات بری و بحری توصیه دارند یک مستندی را در وبلاگ قرار دادم که بسیار حیرت آور است که چگونه با آموزش،حیوانات را پرورش میدهند تا کارهای متفاوتی که هر کدام به فکر نیازمند است وادار کنند...و از اینجاست که معنی آیه"انی جاعل فی الأرض خلیفه"بر انسان بیشتر نمایان میشود که واقعا و حقیقتا آن چه گوهریست که در انسان است و در دیگر موجودات نیست و آنچه را که رب مطلق نظام هستی در مورد حقیقت انسان میدانست بالحقیقه چیست!؟

و ما کیستیم!؟

به قول جناب علامه(حفظه الله):

ای دوستان ای دوستان من کیستم من کیستم؟

ای بلبلان بوستان من کیستم من کیستم؟


لفظ حسن شد نام من از گفت باب و مام من


گر لفظ خیزد از میان من کیستم من کیستم؟


و من کیستم!؟یا من چیستم!؟


من کیستم من کیستم خود را ندانم چیستم
گر من ویم پس کیست او ور اومنم من کیستم؟


که به قول مولانا(علیه رحمه):

مرا گویی که رایی من چه دانم

چنین مجنون چرایی من چه دانم

مرا گویی بدین زاری که هستی

به عشقم چون برآیی من چه دانم

منم در موج دریاهای عشقت

مرا گویی کجایی من چه دانم

مرا گویی به قربانگاه جان‌ها

نمی‌ترسی که آیی من چه دانم

مرا گویی اگر کشته خدایی

چه داری از خدایی من چه دانم

مرا گویی چه می جویی دگر تو

ورای روشنایی من چه دانم

مرا گویی تو را با این قفس چیست

اگر مرغ هوایی من چه دانم

مرا راه صوابی بود گم شد

ار آن ترک ختایی من چه دانم

بلا را از خوشی نشناسم ایرا

به غایت خوش بلایی من چه دانم

شبی بربود ناگه شمس تبریز

ز من یکتا دو تایی من چه دانم

و همه به دنبال همین من به دور آسمانهای و زمین میگردند و در درون اتم میروند و فضاپیماها به آسمانها میفرستند...


نام مستند : BBC – Super Smart Animals – بی‌بی‌سی – حیوانات باهوش

سال انتشار: ۲۰۱۲

مدت زمان: ۲×۶۰ دقیقه

حجم : ۶۰۰×۲ مگابایت

کیفیت : PDTV

زبان : انگلیسی

زیرنویس فارسی : ندارد

خلاصه : در این مستنند Liz Bonnin به دنبال یافتن باهوش ترین حیوانات در سراسر دنیا می باشد و با تست های جالب و هوشمندانه ، حیوانات مختلف را مورد بررسی قرار می دهد تا ضریب هوشی آن ها را به دست بیاورد . برای قرن ها ، انسان ها براین باور بودن که تنها خودشان دارای هوش بالایی بودند ولی امروزه دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که در خیلی از موارد هوش حیوانات از انسان ها نیز بالاتر می باشد . پس با این مستند همراه شوید تا به صورت تصویری این واقعیت را ببنید …

 

password دانلود مستند حیوانات باهوش Super Smart Animals 2012 پسورد فایل: www.downloadha.com

download دانلود مستند حیوانات باهوش Super Smart Animals 2012 دانلود قسمت اول :  Rapidshare  ‌‌‌ ‌‌Direct Link

download دانلود مستند حیوانات باهوش Super Smart Animals 2012 دانلود قسمت دوم Rapidshare ‌‌‌ ‌‌ Direct ink

 

برای دانلود با لینک مستقیم بر روی لینک زیر کلیک فرمایید تا به پست مربوطه در وبسایت منتقل شوید:

سایت دانلودها

نظرات  (۱)

با سلام
سومین ختم قرآن برای تعجیل در ظهور آقا امام زمان(عج) را آغاز شد هر کس می خواهد از ثواب این ختم بهره مند شود به این حقیر اطلاع دهید.(منتظرم)

التماس دعا

اللهم عجل لولیک الفرج

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">