علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش

شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۸۹، ۱۱:۲۵ ق.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

نمی دانم از کجا آغاز کنم....امسال که نزدیک ماه رجب شده بودیم خیلی دلم گرفته بود...به خودم گفتم باز هم رجب دیگری آمد و ما هیچ تغییری نکردیم.چه قدر پارسال با خودمون عهد و پیمان بستیم که دیگه این دفعه آدم میشیم.ولی باز هم نشد....نمی دانم چه سری توی این دیر هدایت کردن ما هست که هر چه میکوشیم آخرش هم میبینیم حتی یک سانت هم جلو نرفتیم و بلکه عقب تر کشیده شدیم...میخواستم نوشته ای را به مناسبت رجب بنویسم دیدم من که اهل رجب نیستم چگونه در مورد رجب بنویسم...توی این ماهی که خداوند میفرماید:

الشهر شهری،و العبد عبدی..........ماه ماه من است و بنده بنده من است

باز هم از این همه برکات که از زمین و آسمان میریزد استفاده نکردیم و نمیکنیم.....

هر روز میگم دیگه از امروز شروع میکنم،ولی دوباره.......

عجب صبری خدا دارد....!!!

نمیدانم عرفای الهی چه کار کردند و چه دیدند که با اون همه سختی و گرفتاری باز هم عهد خود را هر روز محکم تر کردند و هرگز پا پیش نکشیدند...

مشکل اینجاست که ما درد نداریم...

دیروز رفته بودم زیارت یکی از امام زادگان شهرمان ،دیدم یک خانمی داره با صدای بلند و با ضجه اشک میریزد و برای خودش یا فرزندش درخواست شفای جسمانی دارد...من با دیدن این صحنه خیلی منقلب شدم گفتم اگه یه بار برای شفای نفس خودمان اینجوری اشک میریختیم تا حالا آدم شده بودیم...

طبیب عشق مسیحا دم است و مشفق لیک            چو در تو درد نبیند که را دوا بکند

خداوند مهربان است ولی دردی و اثری از دردی در ما نمی بیند که بخواهد ما را شفا بدهد و ما را درمان بکند

ای کاش که یک بار با خلوص به درگاه الهی میرفتیم و فقط به خاطر خود خود خداوند به نزدش میرفتیم

ای ده دله صد دله هر صد یله کن              مهر دگران را ز دل خود یله کن

یه صبح به اخلاص بیا بر در ما               گر کام تو بر نیامد آنگه گله کن

ان شاءالله از عالم حیوانی به در بیاییم و لذت و شور زندگی را در یابیم



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۹/۰۴/۱۲
مجنون

نظرات  (۵)

۱۲ تیر ۸۹ ، ۱۶:۰۴ فانی - حامل اسرار
بسم الله

با سلام

برادر عزیز خیلی وقته که نیستین.خوشحالم که دوباره اومدین.
الهی رجب گذشت و ما از خود نگذشتیم تو خود از ما بگذر.
خیلی استفاده کردیم ولذت بردیم و ان شا’ الله که تکانی خوریم . ممنون
۱۲ تیر ۸۹ ، ۱۲:۲۷ امیر بخشی زاده
با سلام
دوست خوبم
من می خوام با شما تبادل لینک کنم در صورت تمایل
آدرس وب لاگت رو برای من ایمیل کن ممنونم
۱۲ تیر ۸۹ ، ۱۱:۴۵ پسرک تنها
زندگی چون گل سرخی است پر از خار و پر از برگ و پر از عطر لطیف،

یادمان باشد اگر گل چیدیم

عطر و برگ و گل و خار،

همه همسایه دیوار به دیوار همند.
۱۲ تیر ۸۹ ، ۱۱:۲۸ پسرک تنها
زندگی چون گل سرخی است پر از خار و پر از برگ و پر از عطر لطیف،

یادمان باشد اگر گل چیدیم

عطر و برگ و گل و خار،

همه همسایه دیوار به دیوار همند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">