علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

همه نفاق ها از جهل آغاز میگردد

سه شنبه, ۸ دی ۱۳۸۸، ۰۳:۳۱ ب.ظ
بسم الله الرحمن الرحیم                      

اگر نگاهی اجمالی به جنگ های در طول تاریخ بیندازیم می بینیم که هیچ جنگی نبوده است مگر اینکه از جانب جهل آغاز شده است به دلیل آنکه اصلا علم که با علم جنگی و نزاعی ندارد و جهلا با جهلا هم جنگی ندارند به دلیل اینکه همگی همکاسه اند و اگر جنگی روی میدهد همه از جانب جهل است با علم و اگر هم بعضی اوقات اولیای الهی جنگ هایی داشته اند جنگشان با جاهل نبوده بلکه با جهل جاهل میجنگیده اند که بتوانند جاهل را هم عالم کنند.

در وقایع کربلا میخوانیم که آقا امام حسین(ع)شب قبل از عاشورا به یاران دستور دادند که پشت خیمه ها را خندق بکنید و آنها را پر از خار و خاشاک کنید و بسوزانید تا دشمنان غاصب نتوانند از پشت حمله ور شوند ،همین پیشبینی به واقیعت پیوست و یزید(ملعون)قصد حمله از پشت را داشت و وقتی با این صحنه روبرو شد گفت:ای حسین!آیا قبل از ورود به جهنم برای خود آتش مهیا ساخته ای؟و شروع به جسارت به جناب امام حسین (ع) کرد ،یاران حضرت وقتی جسارت را دیدند به آقا عرضه داشتند که آقا اجازه میفرمایی تا با یک تیر این حرامی را به درک واصل کنم؟آقا فرمودند که من خوش ندارم که ابتدای به جنگ کنم.

از اینجا معلوم میگردد که جنگی از طرف علم با جهل نیست و اگر کسی شروع به توطئه و نفاق کند جاهل است زیرا معیارش را دنیایش قرار داده.....

این مطلب را جرقه ای برای کسانی که توطئه های دشمنان را در حوادث اخیر میبینند نوشتم تا شاید موثر افتد.............

                                                                                                                           

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۱۰/۰۸
مجنون

نظرات  (۴)

۰۹ دی ۸۸ ، ۱۷:۲۵ رضاکریمی
چه عجب. صحبتهایتان را مشاهده کردیم!!!!!
۰۸ دی ۸۸ ، ۲۰:۵۷ علی مشهد
دوست عزیز خوشحالم ازاینکه از هدر خوشت اومد
شما رو لینک کردم
بازم به ما سری بزن
باسلام از من به شما وتشکر از اظهارات جامع تون و زحمتی که در وقت صرف کردن در پیدا کردن نظرات من کشیدید.واما در مورد اسلام که فرمودید با هم اختلاف داریم .این اختلاف در مورد اسلام نیست که ما با هم داریم.اختلاف در برداشت از اسلام است .من به اخلاق ورفتار پیامبر شما را ارجاع می دهم .رحمت العالمین بودن یعنی چی؟اختلاف سلایق را نمی شه گفت اختلاف.برطرف شدنی است و ما با هم می تونیم زندگی خوبی داشته باشیم ودر کنار هم با ارامش وامنیت زندگی کنیم.با وضع یک قانون که حق هر دو نفرمون را رعایت کنه واحترام به ان بزاریم.حالا اگر کسی از این قانون تجاوز کرد یکی باید باشه؟مثل یک قاضی بی طرف به مشکل رسیدگی کنه. اگر اسرائیل خلاف کرد به اون رسیدگی کنه؟اگر امریکا این خلاف را کرد به اون رسیدگی کنه ؟ولی ما میگیم اگر ما خلاف کردیم کسی حق نداره به ما چیزی بگه ؟اینه که میشه قلدری و خودمون می خواهیم حقمون را بگیریم.ایجاد عدم ارامش می کنیم.مشکل از قبول نداشتن این وان شروع میشه امریکا الان باروسیه مشکل نداره ولی ما که نه سر پیاز هستم ونه ته پیاز داریم دشمن تراشی می کنیم.اینجاست که اگر همه ما احساس مسئولیت کنیم این وضع جهان نمی شه ؟ما یک میلیارد مسلمان داریم.نزدیک به 500 میلیون انها هم عرب هستند ولی مشکل اسرائیل را داریم چرا ؟ خود اعراب فلستین ولبنان و مصرواردن سوریه با اسرائیل مشکل ندارند.ما هر روز برای اسرائیل شاخه شونه می کشیم بدون اینکه عواقب جهانی این اعمال را به حساب بیاوریم چرا ؟که چی بشه؟غیر از اینه که دشمن تراشی می کنیم .چون مشکلات داخلی را حل کردیم والحمدولله مشکلی نداشته ایم.چراغ خونه های خودمون را روشن کردیم منتظریم چراغ همسایه ها هستیم روشن بشه ؟ بحث زیادی می طلبه من اشاره ای رد شدم.این را هم بدانید من را در گور شما می خوابانند ولی هر کس مسئول اعمال خودش است .من به جهنم که می رم که شمارا هم با من نمی اوردن؟چون من مدام سر این وآنرا نماز خوندم وکلاه گذاشتم و مال مردم را خوردم .رفتم توی خیابان هم شعار علیه این وآن هم دادم .و دشمن تراشی کردم.به اسم اسلام و امام حسین هم آدم کشتم .چون میگم کسی بجز من حق حیاط نداره .هر کس با من است با خداست هر کس با من نیست خونش مباح است.
جواب از ناصر
باسلام دوست عزیز
عرض می کنم .دوست عزیز مگر فقط هر کس ولایت فقیه یا امام زمان ویا اسلام را قبول داره حق حیاط وزندگی داره ؟این مملکت مال همه اقوام شیعه و سنی وبهائی ومیسحی ویهودی وختی بی دین وکافراست .این هارو خدا افریده ما می تونیم به خدا ایراد بگیریم ؟مگر افراد مریض را شما عوض درمان می کشید ؟اگر این طور است که همه معتادین ومریض هارو باید ریخت توی دریا .مگر میشه همچنین تفکری باطل است ؟همه افراد بشر حق حیاط دارند برای همین سازمان ملل مال ما یک عده ای مسلمان شیعه نیست ؟بیش از یکمیلیارد مسلمان داریم که به شیعه عقیده ندارند.همه را باید ریخت توی دریا ؟6 میلیارد مسیحی وبی دین ویهودی و بودا داریم همه را باید ریخت توی دریا ؟رفراندم عمومی زیر نظر سازمان ملل تنها راه حل بحران است .
پاسخ:
تفکروا یا اولی الابصار

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">