علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

توحید صمدی قرآنی

سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۸۸، ۰۹:۱۹ ق.ظ
ادامه.......

قرآن کریم داستانی را از جناب یوسف_سلام اله علیه_نقل میکند که حضرت یوسف در زندان به یکی از هم بندهایش که در شرف آزادی بود ،فرمود:«اذکرنی عند ربک»یعنی وقتی که خلاص شدی،نزد پادشاه از ما هم یاد کن و به پادشاه بگو که یوسف بی گناهی در زندان است.همین امر ،موجب شد تا چند سال دیگر هم در زندان بماند.

       و قال للذی ظن انه ناج منهما اذکرنی عند ربک فانساه الشیطن ذکر ربه فلبث فی السجن بعض سنین [سوره یوسف آیه42]

اگر استعانت جستن از غیر خدا درست نباشد،پس تشنه چه کند؟به سمت آب نرود؟می گوییم:مهم معرفت است.آنچه در تمام مباحث توحیدی ،نقش اساسی و کلیدی دارد ،معرفت است.یعنی وقتی به آب رسیدیم،آن را وجه الله بدانیم و آن را از وجود خدا جدا ندانیم و بگوییم:این اراده،قدرت و هنر خداست که خودش را نشان داده است.وجه الله،از خدا،جدا نیست.

بنا براین اگر موثو را خدا دیدیم و گفتیم:«یک فروغ رخ ساقیست که در جام افتاد»مشکلی نداریم.مشکل اینجاست که آب را یک پدیده مستقل در عالم بدانیم و بگوییم:ایم مستقلا موثر است. ولی اگر آب،خاک،آسمان،زمین و...را وجه الله بدانیم و بگوییم:پرتو قدرت خداست،پرتو اراده خداست و پرتو علم خداست که در این شیء افتاد این منافاتی با توحید ندارد.

ادامه دارد.........

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۶/۳۱
مجنون

نظرات  (۱)

با سلام به شما!

امام على علیه‏السلام :
مـؤمـن شـادیش در چهره‏اش مى‏باشد و اندوهش در دلش ، سینه‏اش از هر چیز فراختر (پر حوصله و دریا دل) است و نفسش از هر چیز زبونتر ؛ بلندپایگى را ناخوش دارد و شهرت را دشمن ؛ اندوهش دراز است و همتش بلند ؛ بسیار خموش است و اوقاتش به بیکارى نمى‏گذرد ؛ شکور است و شکیبا ؛ غرق در اندیشه خویش است و در پایبندى به دوستى خود (با دیگران) حریص است . نرمخو و مهربان است ، اراده‏اش سخت‏تر از سنگ خاراست و با این حال از یک بنده خوارتر و افتاده‏تر است .

بحار الأنوار : 69 / 410 / 127


با یه مطلب جدید با عنوان رابطه عشق به قرآن با قرب الهی آپم!
خوشحال میشم قدم رنجه بفرمایید!
التماس دعا
یا حق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">