علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

نکات لطیف از هزار و یک نکته

جمعه, ۳۰ مرداد ۱۳۸۸، ۰۸:۲۰ ق.ظ
نکته4-نفس در این نشاه صورت هیولی،و در آن نشاه هیولای صور غیر متناهیه است فافهم.

نکته9-معجزه هز نبی مشابه صفتی آمد که بر قوم ان نبی غالب بود،تا بواسطه کمال آن قوم در آن صفت،ذوق اعجاز را دریافتند،و به یقین دانستند که از طوق بشری خارج است.

نکته29-انسان غایت حرکت حبیه و کمال عالم کیانی و غرض آنست.

نکته36-خزائن سعی اعمال انسان،خود انسان است.

نکته45-احدیث معراجیه،سفرنامه معراج رسول(ص)و شرح احوال و اطوار انسان است فتبصر.

نکته94-نورانیه القول علی قدر نورانیه القلب.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۵/۳۰
مجنون

نظرات  (۳)

درود به شما
به طور کلی جواب شما رو میدم.
اول یک سوال ..
انسان بهتر انسانها رو میشناسه یا خدا؟
اگه جوابتون انسان است که هیچ. براتون دعا می کنم.
اما اگه جوابتون خداست. یک سوال دیگه ..
انسان بهتر میتونه انسانها رو هدایت کنه یا خدا؟
مسیح خداست و برای نجات بشر جسم شد.
این یک واقعیته.
مسیح میگه (من در پدر و پدر در من است)(من و پدر یک هستیم)
اگه اینارو قبول ندارید براتون دعا می کنم اما دیگه بحث نمی کنم.چون فایده نداره.
شما فکر کنید من گمراه شده ام.
اجازه بدید منم ترانه ای براتون بنویسم. از سارا

بله من کافرم اما مطیع مردگان هرگز
مطیع ابن یزدانم که او را در سما دانم

هنوز هم برای باز کردن قلبتون به روی مسیح دیر نشده.
هرکس مرا رد کند من نیز نزد پدر او را رد خواهم کرد.
شکر برای مسیح که هر روز به پیروانش افزوده میشه.

من یکسال میشه که قلبم رو به مسیح دادم و مدت کوتاهی هم هست که دوست دخترم هم راه راستی رو پیدا کرده.
شکر برای مسیح که هدیه حیات جاودان رو به من ودوستم و خیلی ها داد.
دعا کنیم همه راه راستی و حیات رو پیدا کنند.
درود به شما
خیلی ممنون که به من سر زدید
و باز هم ممنونم که مثل بقیه دوستان مسلمان سریعا منو به دروغگوئی متهم کردید.
اما آزادید هر طور دوست دارید فکر کنید.شما فکر کنید من تحقیق نداشته ام.
اما یک سوال هم من دارم.آیا شما واقعا در مسیحیت تحقیق کرده اید؟
آخه گفتید آیا این مسیحیتی که چند کتاب متفاوت از هم دارد (عهد جدید،عهد قدیم)
واقعا نمی دونم چی بگم. اینگونه که شما میگید معلومه که ابتدائی ترین اطلاعات از

مسیحیت ندارید.
عهد قدیم شامل 39 کتاب و عهد جدید (بعد از مسیح) شامل 27 کتاب از انبیای

خداست.
انجیل که جز عهد جدید است هم 4 کتاب به نامهای لوقا یوحنا مرقس و متی است که با

هم انجیل نامیده میشه و دلیل بر متفاوت بودن اینها نیست.
اینکه کتاب مقدس رو تحریف شده می دونید فقط کار دشمنان خداست که نمی خواهند

فرزندان خدا راه راستی رو پیدا کنند.
دلایل عدم تحریف کتاب مقدس رو اگه دوست دارید سر فرصت میگم.
برای شنیدن کلام خدا باید با قلب باز بدون تعصب و افکاری که از بچگی در گوشمون

خوندند در پی حقیقت باشیم.
راستی گفتید من کافر شدم. معنی کافر رو می دونید. می دونید مسیح جواب شما رو

چی داده؟
مسیح میگه هرکه به من ایمان بیاورد ازکافران نیست بلکه از نجات یافتگان است.
در مورد خاتم النبیین صحبت کردید.
پیامبر اسلام انسان بود اما مسیح فقط یک پیامبر از جنس انسان نیست.
در آیات و احادیث اسلام میبینیم که چندین بار خداوند به پیامبر اسلام در مورد عذاب

الهی هشدار میده و پیامبر اسلام مثل همه پیامبران همیشه دعا میکرده که از آتش جهنم

در امان باشه.
اما در مسیح چنین چیزی یا شبیه این می بینید؟
مسیح میگه من در پدر و پدر در من است.
من و پدر یک هستیم.
این کلام زنده خداست.
خودتون قضاوت کنید.
دعا کنیم همه راه,راستی و حیات رو پیدا کنیم.آمین.
آقای کریمی بسیار ممنون
کتاب حضرت آقا خیلی سنگینه واقعا نیاز به علم بسیار و عرفان متعالی داره
خوش به حال کسی که درکش می کنه
مطالبی که می نویسید از شرحش هم بنویسید
خیلی استفاده کردم و قالب نو مبارک
من هندسه ام ضعیفه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">