علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

{ background:url(image.png) no-repeat center; }

علامه حسن زاده آملی

نکته های عارفانه زندگی علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)

علامه حسن زاده آملی

این وبلاگ قصد بر آن دارد که شمه ای از بارقه های نوریه علمی حضرت استاد علامه حسن زاده آملی(روحی فداه)را به نفوس مستعده بچشاند.
که اگر مورد پسند افتد ما را بسند است.
حقیری از دل عالم
رسول سالارکریمی(مجنون)

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
پیوندها

عبادت باید قربه الی الله باشد

يكشنبه, ۲۱ تیر ۱۳۸۸، ۰۵:۲۱ ب.ظ
ما برای چه عبادت میکنیم؟عبادت باید قربه الی الله باشد،و اگر قربه الی الحور و القصور باشد باطل است. شیخ بهایی در کتاب شریف اربعین خود عنوان کرده که اگر نماز و عبادت برای این جهت باشد باطل است.

فرمایش علمای فقه عظام هم همین است .شیخ بهایی در آنجا فرموده است:بباید دانست که بسیاری از علمای خاصه و عامه(یعنی علمای شیعه و سنی)بر آن رفته اند که هرگاه در عبادت،حصول ثواب اخروی یا خلاصی از نوایب عقاب الهی قصد شود آن عبادت صحیح نیست،و گفته اند که این قصد منافات دارد به اخلاص که عبارت از اراده محض حصول رضای الهی و اطاعت امر اوست و کسی که قصد حصول ثواب یا خلاصی از عذاب نماید هر آینه قصد کرده است جلب نفع و دفع ضرر را از خود،نه محض رضا و اطاعت امر خدا را،چنانچه کسی که تعظیم شخصی نماید و ستایش او کند به واسطه طمعی که در مال او داشته باشد یا به جهت ترسی که از اهانت و آزار او باشد هر آینه او را در آن فعل،مخلص نخواهند گفت.

به نقل از دروس شرح اشارات و تنبیهات نمط هشتم


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۸۸/۰۴/۲۱
مجنون

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">